Noii membrii ai AMRCR, care si-au exprimat intentia de a adera la asociatie sunt: Auchan, Dedeman, Kaufland, Metro Cash&Carry, Penny Market si Real Hypermarket.
AMRCR este oranismul reprezentativ al comerului modern in Romania si pe langa noii-intrati, mai cuprinde companii precum Altex, Carrefour, Cora, Mobexpert, Selgros Cash&Carry etc.
In cadrul Adunarii Generale a AMRCR, unde s-a decis aderarea noilor membrii, s-au mai discutat si probleme legate de implicarea lanturilor comerciale in politicile de mediu si anume reciclarea deseurilor de echipamente electrice si electrocasnice si substituirea pungilor de plastic cu cele biodegradabile.
AMRCR a fost infiintata in 2003 la initiativa unui grup de manageri de firme de comert romanesti si internationale. Scopul pentru care a fost creata asociatia a fost acela de a promova dialogul intre marile lanturi comerciale si concurenta loiala.
AMRCR cuprinde retaileri cu o cifra de afaceri cumulata de 4 miliarde de euro in 2007, care detin peste 550 de magazine cu o suprafata de vanzare de peste 940.000 mp si care au mai mult de 35.000 de angajati.