Autostrada Lugoj-Deva, miza de 240 mil. euro: Umbrarescu si Strabag pierd iar in fata italienilor

23 Jul, 12:23 • karina.popescu
Curtea de Apel Bucuresti a decis luni respingerea, ca nefondate, a plangerilor Strabag si Spedition UMB (firma lui Dorinel Umbrarescu) formulate in recurs, impotriva atribuirii unui contract in valoare de 240 mil. euro pentru constructia lotului 2 a Autostrazii Lugoj-Deva.
Autostrada Lugoj-Deva, miza de 240 mil. euro: Umbrarescu si Strabag pierd iar in fata italienilor

Hotararea nr. 3119/2013 este
irevocabila si vine in continuarea deciziei CNSC din data de 17 iunie
2013 prin care s-a dat castig de cauza asocierii JV Salini – Secol
SpA, reprezentata de casa de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii.

Tuca Zbarcea & Asociatii a obtinut
respingerea contestatiilor promovate de catre Spedition UMB si
Strabag impotriva rezultatului procedurii de atribuire a contractului
de achizitie publica avand ca obiect  „Proiectare si executie
autostrada Lugoj – Deva, Lot 2” organizate de catre Compania
Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), avand o
valoare de aproximativ 240 milioane de euro.

In luna mai 2013, asocierea formata din
JV Salini – Secol SpA, asistata si reprezentata de Tuca Zbarcea &
Asociatii, fusese desemnata castigatoare de catre autoritatea
contractanta. Ulterior, ceilalti participanti la licitatie, Spedition
UMB si Strabag au contestat rezultatul procedurii, care insa a fost
mentinut prin decizia pronuntata de Consiliul National de Solutionare
a Contestatiilor (CNSC) in
data de 17 iunie 2013.

La acest moment, data fiind decizia
CNSC, contractul de achizitie publica ar putea fi incheiat cu
asocierea JV Salini – Secol SpA, neexistand niciun motiv care sa
justifice intarzierea in demararea lucrarilor specifice.

O echipa de aparatori formata din
Robert Rosu, Avocat asociat si co-coordonatorul departamentului de
Litigii si Arbitraje interne, precum si de Oana Gavrila, Managing
Associate si avocat pledant cu experienta in cauze de contencios
administrativ au reprezentat asocierea care a obtinut castig de cauza
in fata CNSC.

“Argumentele si structura ofertei
prezentate de catre asocierea pe care o asistam ne indreptatesc sa
fim optimisti in privinta sanselor semnificative de mentinere a
deciziei pronuntate de catre CNSC si in ipoteza in care aceasta va fi
atacata cu plangere in fata Curtii de Apel Bucuresti”, declara in
iunie Robert Rosu
, avocat asociat al Tuca Zbarcea & Asociatii.

Companiile italiene Salini si Secol si mai multe firme romanesti, printre care Tehnostrade si Spedition UMB, ale omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, Teloxim Con, controlata de Theodor Berna, si reprezentanta locala a Aldesa (Spania) vor construi trei loturi ale tronsonului de autostrada Lugoj-Deva, proiecte cu o valoare totala estimata la peste trei miliarde de lei (circa 690 milioane euro), fara TVA.

Astfel, lotul 2 al tronsonului va fi construit de asocierea Salini – Secol, lotul 3 de consortiul Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, iar lotul 4 de asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, potrivit datelor anuntate joi de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.