Cifra de afaceri a companiei a crescut anul trecut, in euro, cu 9%, fata de nivelul din 2008 de 8,1 mil. lei (2,2 mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comertului.
Piata berii din Romania a scazut in 2009 cu peste 11%, potrivit reprezentantilor Bavarom.
Cea mai importanta evolutie in cadrul gamei Bavarom au inregistrat-o bauturile din gama RTD (ready to drink) Bavaria Apple, Bavaria Peach cu o crestere de 30%. De asemenea, berea nefiltrata de la Paulaner a inregistrat o cresterea pe 2009 de aproximativ 15%.
In structura de vanzari a Bavarom,75% sunt adjudecate de brandul Bavaria, 15% inseamna Paulaner, iar 10% sunt impartite de celelalte branduri, cu Sol, Dos Equis si Tsingtao in crestere de notorietate.
„Estimarile noastre pentru 2010 privind cifra de afaceri sunt acum de pastrare a celei din 2009, insa speram ca dupa jumatatea anului sa putem fi mai optimisti, mai ales ca suntem in discutii finale pentru importul unei alte marci de bere pe o zona neexploatata foarte mult la noi”, a declarat Costin Ghindea, directorul general al companiei.
Intrarea pe segmentulde bere la draft
Pentru prima jumatate a lui 2010, Bavarom si-a propus pozitionarea unor noi produse pe piata, cu valoare adaugata in zona de servicii, anume berea la draft Bavaria si Paulaner. Pana in prezent aceste produse au fost comercializate doar la sticla. Compania aloca pentru acest proiect 100.000 de euro si vizeaza 45 locatii in care sa se vanda berea Bavaria si Paulaner la halba.
„Cand am inceput sa aducem berea Bavaria in Romania, in urma cu 7 ani, piata berii de import era o adevarata aventura. Acum lucrurile s-au schimbat in sensul in care exista consumatori de bere dedicati marcilor din import. Practic, trecerea catre consumul la draft a berii Bavaria si a berii nefiltrate Paulaner este un pas obligatoriu pentru noi, pentru ca piata are acum un nivel educational mult superior celui din 2003”, a declarat Costin Ghindea.
Cele 45 de locatii in care Bavarom doreste sa implementeze bere la halba din import sunt locatii premium. „Pana in prezent am negociat in jur de 80% din locatii, dozatoarele urmand sa intre in piata din luna aprilie”, a precizat Costin Ghindea.
Tot in 2010, Bavaria deschide o noua nisa prin introducerea pe piata romaneasca a berii Bavaria nefiltrata fara alcool.
Bavarom Trading s-a infiintat in anul 2003 pentru activitati de import si distributie de bauturi alcoolice si nealcoolice. Bavarom Trading detine o retea de distributie activa in majoritatea zonelor importante ale tarii, cu prezenta in marile lanturi de magazine, precum Carrefour, Cora, Real, Selgros, Kaufland, Billa, Mega Image, Angst, Auchan.
Portofoliul Bavarom numara acum berea olandeza Bavaria, Paulaner din Germania, Sapporo din Japonia, La Trappe din Olanda, Tsingtao din China, berea numarul 1 in Mexic, Sol, dar si Dos Equis, Newcastele Brown Ale si John Smiths din Anglia si Murphy’s din Irlanda. Portofoliul sau mai cuprinde cidrul Ecusson din Franta, cidrul din Anglia Strongbow si bautura energizanta B52.