„Pana in acest moment, a fost asternut asfalt pe aproximativ 30 de kilometri, restul de 12 fiind in diferite stadii de executie. Pe 17 din cei 30 km asfaltati s-a instalat si stratul final de uzura. De asemenea, au fost instalati parapeti pe 10 kilometri si se continua lucrarile de montare a gardurilor de protectie”, se arata intr-un comunicat al Bechtel.
Astfel, potrivit companiei, 80% din lucrarile de constructie a tronsonului au fost finalizate.
Totodata, constructorul lucreaza la benzile de intoarcere destinate sectiunii, amplasate la kilometrii 12+700 si 44+500, proiectate pentru a asista conducatorii auto sa se intoarca din traseu, in cazul in care gresesc sau trec de nodul rutier.
Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
La jumatatea lunii mai, premierul Emil Boc a dat asigurari ca tronsonul Campia Turzii – Gilau va fi finalizat pana la sfarsitul anului. El a afirmat ca in acest an au fost alocate 119 milioane de euro pentru autostrada Transilvania si ca pentru finalizarea tronsonului respectiv exista bani prevazuti in bugetul de stat.
Compania americana Bechtel a anuntat, la inceputul lunii august, ca a finalizat cel mai mare viaduct aflat pe tronsonul 2B Campia Turzii – Gilau al Autostrazii Transilvania, peste raul Aries, si a carui constructie a inceput in 2007, avand o lungime de aproape un kilometru si o inaltime de 23 de metri.