Potrivit unui comunicat de presa de marti, angajatii vor lucra alaturi de colegii lor care nu au intrat in somaj tehnic, pe tronsonul 2B al autostrazii din judetul Cluj.
„660 de angajati au fost rechemati la lucru in prima saptamana de la intensificarea activitatilor pe sectiunea 2B a Autostrazii Transilvania. Alti 300 de angajati urmeaza sa se alature in aceasta saptamana, totalizand astfel 1.400 de angajati care vor lucra pe sectiunea 2B a autostrazii”, se arata in documentul mentionat.
Prin aceasta masura, se pune in aplicare protocolul semnat in luna februarie intre Bechtel, Ministerul Transporturilor, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si consultantul Egisroute, in care se agreeaza finalizarea pana la sfarsitul anului a tronsonului Turda-Gilau si a viaductului Suplacu de Barcau de pe tronsonul 3C (64 km).
Bechtel a anuntat ca pana la sfarsitul acestei saptamani, vor fi finalizate doua lucrari importante din sectiunea 2B, si anume viaductul de la km 39 si canalul Racos situat intre km 40 si 42.
Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe 4 benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in Campia Crisanei.
Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea si va avea 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere.
Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este CNADNR. Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi AS din Turcia.