„In ultima luna, am avut mai multe intalniri cu conducerea companiei Bechtel, intalniri care au avut ca rezultat adoptarea unui plan de masuri care cuprinde obligatii ale ambelor parti, astfel incat la sfarsitul anului acestuia sa poata fi utilizata o portiune de 42 de kilometri din sectiunea 2B, intre Turda si Gilau”, a declarat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Partile au convenit ca pana la sfarsitul anului 2009 sa fie finalizati 42 kilometri, din cei 54 ai tronsonului 2B de autostrada, intre Turda si Gilau, se arata in comunicatul ministerului.
Din cauza problemelor de mediu si a solului contaminat cu hexaclorciclohexan, diferenta de 12 km va putea fi atacata dupa obtinerea avizelor necesare si a decontaminarii solului.
De asemenea, documentul semnat miercuri prevede acordul partilor privind renuntarea la perceperea, de catre compania Bechtel, a avansului aferent anului 2009.
„In urma negocierilor, Bechtel a acceptat sa renunte la plata avansului in acest an, iar noi ne-am angajat sa asiguram finantarea si frontul de lucru cuprinzand exproprieri de terenuri, mutari de utilitati, descarcare de sarcini pentru terenurile necesare constructiei”, a precizat Berceanu.
Totodata, acordul prevede cresterea termenelor de plata a facturilor de la 25 zile de la emitere la 35 zile. In plus, spre deosebire de situatia anterioara, cand intreaga suma de plata se vira in euro, intr-o banca din Anglia, acordul mentioneaza ca platile se vor face in proportie de 50% in lei, in Romania, reducandu-se astfel expunerea Companiei Nationale de Administrare a Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR) la riscul valutar.
CNADNR va plati circa 66 milioane euro plus TVA pentru lucrari realizate si certificate in anul trecut, plus alte 3,27 milioane euro dobanda pentru plati intarziate.
De asemenea, CNADNR va plati suma de 26,18 milioane euro plus TVA, reprezentand lucrari care au putut fi certificate din cele ramase necertificate de anul trecut, suma la care nu vor mai fi percepute penalitati.
Totodata, vor continua lucrarile si pe tronsonul de autostrada 3C, la Suplacul de Barcau, unde va fi construit unul dintre cele mai mari viaducte din regiune avand o lungime de aproximativ 1,8 km.
In vederea urgentarii aprobarii lucrarilor suplimentare, o echipa de 3-5 ingineri de la CNADNR va fi mobilizata pe santier, incepand cu 1 martie.
Autostrada va avea 4 benzi, si o lungime de 415 km, va porni din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, si va ajunge la Oradea, la granita cu Ungaria.
Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, conform Bechtel.