Oficialul Bechtel a declarat ca, in actualul context economic, marile proiecte de infrastructura ar trebui finantate de la bugetul de stat si nu din fonduri private.
Discutiile privind finantarea proiectelor de constructie de autostrazi vin in contextul in care Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) intentioneaza sa lanseze o noua strategie de finantare a marilor proiecte de infrastructura rutiera.
Aceasta strategie presupune concesionarea lucrarilor catre consortii internationale care vor lua „la pachet” cu aceste lucrari si portiuni existente deja, pe care le vor administra pe 20 sau 25 de ani, in functie de oferte si de rezultatele licitatiilor ce vor fi organizate in acest sens.
Potrivit lui Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, noua stategie va lua de pe umerii statului povara finantarii proiectelor scumpe de autostrada, va debloca o parte a fondurilor, care ar putea fi astfel utilizate pentru drumurile nationale.
Ministrul Transporturilor a declarat in luna ianuarie ca statul a platit companiei Bechtel 624 milioane euro si mai are de platit o datorie de 77 milioane euro pentru lucrari certificate de anul trecut si alte 60 milioane euro pentru lucrari care nu au fost inca certificate.