Reprezentantii companiei americane au mentionat ca sindicatele au fost informate in privinta unei eventuale concedieri colective a angajatilor.
„Regretam ca trebuie sa luam aceasta masura, dar nu putem continua lucrarile fara a fi platiti si fara a avea acces liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate”, a declarat Michael Mix, director de proiect.
„La aceasta data, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ne datoreaza o suma de peste 27 milioane euro si TVA in valoare de peste 14,7 milioane lei (circa 4 milioane euro) pentru lucrari certificate inca din luna iulie”, a adaugat reprezentantul Bechtel.
„De asemenea, CNADNR a intampinat dificultati in asigurarea accesului la terenul necesar efectuarii lucrarilor; eliberarea terenului si relocarea utilitatilor; indepartarea deseurilor si a materialelor periculoase, precum si in ceea ce priveste descarcarea de sarcina arheologica. In aceasta situatie ne este imposibil sa mentinem ritmul actual de efectuare a lucrarilor”, au mai spus reprezentantii Bechtel.
Mix a declarat ca personalul suspendat va fi platit in continuare conform prevederilor legale din Romania pana la data la care acestora li se va solicita reluarea activitatii. In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare.
„Ne angajam sa cooperam cu Ministerul Transporturilor, CNADNR, liderii de sindicat si de guvern pentru a rezolva aceste probleme”, a continuat Mix.
„Potrivit prevederilor legislatiei muncii, orice concediere colectiva dureaza cateva luni. Astfel, vom avea la dispozitie suficient de mult timp sa lucram impreuna si sa dezvoltam un plan detaliat de revenire la ritmul normal de lucru. Importanta Autostrazii Transilvania este mult prea mare pentru a permite intarzieri semnificative in realizarea lucrarilor. Speram ca CNADNR va solutiona in cel mai scurt timp situatia astfel incat sa putem relua activitatea”, a conchis Michael Mix.
Pana la sfarsitul lunii octombrie 2008, Bechtel a angajat direct pentru acest proiect peste 2.400 de romani, iar alti peste 900 au fost implicati in lucrarile la Autostrada Transilvania ca personal al subantreprenorilor.
Proiectul Autostrada Transilvania reprezinta o autostrada cu patru benzi, cu o lungime de 415 km, ce porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la Oradea, la granita cu Ungaria.
Autostrada va traversa intreaga Transilvanie de la sud-est la nord-vest, trecand pe langa urmatoarele orase: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea.
Aliniamentul va incepe de langa Brasov, oras cu o altitudine de aproape 600 de metri, va parcurge podisul Transilvaniei la o altitudine de 300-400 de metri, dupa care va ocoli pe la nord Carpatii Apuseni, pentru ca in final sa coboare in campia Crisanei la o altitudine de aproximativ 130 de metri.
Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi din Turcia. Autostrada Transilvania este cel de-al patrulea proiect derulat de catre Bechtel si Enka.
Autostrada Transilvania este in acest moment cel mai mare proiect de infrastructura din Europa, conform Bechtel.