Cei cinci producatori de bere – Heineken Romania, InBev Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries – au raportat in primul semestru 8,3 milioane hectolitri vanduti, cu 5,06% mai mult decat in acelasi interval din 2008.
„Cresterea volumului raportat de Asociatie reprezinta de fapt o consolidare a vanzarilor, rezultata din contributia Romaqua Group, companie care s-a alaturat Asociatiei la inceputul anului 2009 si din fuziunea companiei Heineken cu Bere Mures”, se arata in comunicatul Asociatiei.
Intreaga piata de bere a inregistrat o scadere de 10% a volumului total de vanzari, pana la 9 milioane hl. Intr-un comunicat dat astazi, Heineken a estimat scaderea intregii piete la 11% pe primul semestru.
Aceasta situatie are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scadere a puterii de cumparare a romanilor si schimbari in obiceiurile de consum ale acestora. Astfel, desi romanii continua sa aprecieze berea, ei o consuma mai rar si in cantitati mai mici decat in anii anteriori.
In egala masura, factorul meteorologic a condus la scaderea volumului de vanzari, vremea in acest an fiind mai rece si mai ploioasa, mai ales in primul trimestru al acestui an.
„Este evident ca situatia mediului economic general are o influenta si asupra industriei de bere, desi impactul este mai mic fata de alte industrii. Previziunile pentru cea de a doua jumatate a anului sunt greu de facut in acest moment. Va trebui sa vedem cum se incheie sezonul de vara, dar si acesta deja da semne ca este mai slab decat in anii anteriori”, declara Stepfan Maria Weber, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
La nivelul anului 2008, investitiile raportate de membrii Asociatiei insumau 200 mil. euro. , industria berii asigura un numar direct de 6700 de locuri de munca , iar contributia totala la bugetul de stat se ridica la 272 mil. euro.
Asociatia Berarii Romanieia fost fondata in 2004 de producatorii de bere Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries si Urusus Breweries, de la inceputul lui 2009 alaturandu-se si Romaqua Group. Dupa rezultatele din primul semestru, Berarii Romaniei au ajuns sa detina 92% din totalul pietei locale de profil.