- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Berceanu promite frumos, autostrazile raman un vis. Vezi diferentele dintre vorbele si faptele ministrului

17 Jul, 00:01 • valentin.gros
Romania ar trebui sa fie brazdata de santiere de constructie a viitoarelor autostrazi, conform planurilor anuntate de Ministerul Transporturilor. De la vorba la fapta insa e cale lunga. Vezi care sunt diferentele dintre promisiunile si realizarile ministrului Radu Berceanu.
Berceanu promite frumos, autostrazile raman un vis. Vezi diferentele dintre vorbele si faptele ministrului

Fiecare bucata de autostrada are povestea ei si fiecare poveste contine o scuza drept raspuns la intrebarea „de ce nu pot merge cu masina pe acolo?”.

1. Centura de Nord a Capitalei urma sa fie terminata la sfarsitul anului trecut, dupa cum programase Berceanu, conform ziarului Adevarul din 5 iunie 2009. Suntem in iulie 2010 si lucrarile nu au fost definitivate.

Totusi, premierul Emil Boc si Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, au facut recent o vizita in zona. Cu acest prilej, Boc a anuntat ca partea de nord a Centurii va fi finalizata la sfarsitul anului, potrivit revistei Capital. De data aceasta insa, este vorba, desigur, de anul 2010, pentru ca 2009 a trecut.

2. Autostrada Bucuresti-Ploiesti trebuia data in folosinta in iulie 2010, potrivit aceleiasi surse. Luna iulie va lua sfarsit peste doua saptamani si lucrarile la autostrada sunt departe de a fi incheiate.

De altfel, Radu Berceanu a recunoscut la inceputul lunii ca data finalizarii este incerta. „Nu stiu cand va fi gata. Pentru ca autostrada Bucuresti-Ploiesti este una exclusiv cu bani de la buget”, a declarat acesta, citate de Realitatea.net

3. Autostrada Brasov-Comarnic nici macar nu a mai fost inceputa, deoarece negocierile cu consortiul constructor Vinci-Aktor au esuat. Intrebat ce viitor va avea autostrada, ministrul Berceanu a raspuns, in cadrul unui interviu acordat ziarului Romania libera, ca „nu atat viitorul acestei autostrazi e important, cat ideea de Parteneriat Public-Privat”.

De asemenea, intrebat daca rezilierea contractului de concesiune pentru Comarnic-Brasov poate fi considerata un esec al Ministerului Transporturilor, Berceanu a declarat: „Nu vad ce greseala, ce esec sau ce problema am avut noi. Noi nu am calcat gresit”.

Conform planului initial, asumat de ministerul condus de Berceanu, in februarie 2010 urma sa inceapa proiectarea, iar la finele anului trebuia sa demareze lucrarile efective, cu termen de finalizare 2014, dupa cum anunta ziarul local Monitorul Expres.
[quote=Radu Berceanu, ministrul Transporturilor]Nu atat viitorul autostrazii e important, cat ideea de Parteneriat Public-Privat[/quote]
4. Autostrada Cernavoda-Constanta (51 kilometri) va fi finalizata la 1 mai 2011, a declarat in iulie anul trecut Radu Berceanu, citat de Ziarul Financiar.

Intre timp, avantul mininistrului s-a mai domolit. „Noi am discutat cu constructorii ca in iunie 2011 sa se circule macar pe o banda si dupa aceea sa se finalizeze spre sfarsitul anului”, a spus Berceanu marti, 13 iulie 2010, pentru ziarul local Ziua de Constanta.

5. La sfarsitul anului trecut, au fost dati in folosinta 42 de kilometri, din totalul de 55 de ai tronsonului Gilau-Turda, de pe Autostrada Transilvania. Soarta celorlalti kilometri este incerta in acest moment, deoarece Guvernul are datorii catre compania constructoare Bechtel, in contul executiei autostrazii Brasov-Bors.

Ca si cum autostrada nu s-ar construi pe baza unui contract, cu termene de predare care trebuie respectate, Ministerul Transporturilor a emis, la acea data, un comunicat prin care a anuntat ca lucrarile pe ultimii 10 kilometri ai sectiunii 2B, Campia Turzii-Gilau continua, dar „nu exista o certitudine in ceea ce priveste data finalizarii acestora”.

6. Pe viitoarea portiune a Autostrazii Transilvania, cea din judetul Bihor, se circula foarte greu.

„Pe tot traseul de la Oradea la Suplacu de Barcau soseaua iti scutura masina de parca ai rula pe un teren minat, nu pe un drum judetean”, noteaza publicatia locala Bihoreanul.

„Acum camioanele trec rar, iar soseaua a ramas ruina. Groapa langa groapa, pare ca de fapt intreg drumul este un mare crater. Pe localnicii din zona ii doare cel mai rau tocmai asta, ca drumurile au fost distruse pentru nimic, caci autostrada nu-i nicaieri. Si nici nu va fi curand”, mai spune publicatia citata.

Informativ, data de finalizare a celor doua tronsoane, tronsonul 2B, Campia Turzii – Gilau, si tronsonul 3C, Suplacu de Barcau – Bors, este, conform contractului, luna februarie 2010, scria Ziarul Financiar in iunie anul trecut. Data la care Radu Berceanu conducea ministerul beneficiar al lucrarii.

Solicitat sa spuna ce lucrari se executa in Bihor si ce masuri de conservare au fost luate, Bogdan Sgarcitu, purtatorul de cuvant al companiei constructoare Bechtel, a spus ca „ritmul lucrarilor pe sectiunea 3C a autostrazii a fost redus din cauza lipsei fondurilor”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”