„Incepand din 15 septembrie, vodca Absolut s-a alaturat celor 37 de marci din portofoliu, compania devenind astfel lider al categoriei imported vodca pe piata din Romania”, se precizeaza in comunicatul companiei.
Pernod Ricard, al doilea producator de bauturi alcoolice din lume, a achizitionat la sfarsitul lunii martie compania suedeza Vin & Sprit, producatorul marcii Absolut.
In Romania, Absolut ocupa locul 2 in categoria imported vodca, potrivit datelor International Wine and Spirit Record, citate de companie, cu un volum de circa 211.000 litri vanduti in 2007 si o cota de piata de aproximativ 24%.
Absolut este al treilea cel mai mare brand de bauturi spirtoase din lume si este lider mondial in categoria premium vodca, fiind disponibil in 126 de tari, potrivit estimarilor proprii.
Daca in 1979, cand a fost prima data exportat, se vindeau, la nivel mondial, 100.000 de litri de vodca Absolut, in 2003 aceste vanzari au ajuns la 72 milioane litri, iar in prezent volumele depasesc 90 milioane de litri.
„Absolut este un brand care aduce un plus de valoare portofoliului de produse Pernod Ricard”, a declarat Tudor Furir, director general Pernod Ricard Romania.
„Cred ca potentialul acestui brand poate fi valorificat de catre compania noastra in sensul cresterii vanzarilor pe piata din Romania. Obiectivul pe care ni-l propunem este sa ducem Absolut pe prima pozitie in categoria imported vodca”, a mai spus Furir.
Vodca Absolut a luat nastere in Suedia si a fost exportata prima data in 1979. Aceasta vodca este produse exclusiv in fabrica din Ahus situata in sudul Suediei. Zilnic, de pe portile aceste fabrici ies circa 500.000 de sticle de vodca Absolut.
Compania franceza Pernod Ricard este unul dintre principalii producatori si distribuitori de bauturi spirtoase si vinuri la nivel international, avand in portofoliu marci precum Ricard, Ballantine’s, Chivas Regal, Absolut, Royal Salute, Quenn Anne, Malibu, Beefeater, Havana Club, Wyborowa, Jameson, Martell, The Glenlivet, Jacob’s Creek, Mumm si Perrier-Jouët.
Pernod Ricard detine o cota de piata de 25% din totalul importurilor de bauturi alcoolice din Romania, conform datelor proprii.