Editura Publica
Colectia: International Bestseller
Pret 43 lei
Titlu original: Business Minds
Cartea intr-un minut:
Direct de la ganditorii de top, autorii prezinta ideile pentru care aceste celebritati incaseaza zeci de mii de dolari intr-o singura zi. Cartea sintetizeaza epoca „guru” in care traim.
Cronica DailyBusiness
Marile teorii ale scolilor de afaceri si de consultanta, invatate de manageri in cadrul seminariilor de specialitate sunt prezentate ulterior, la locul de munca, drept solutii optime pentru problemele companiei. Lumea reala se schimba astfel in urma punerii in aplicare a teoriilor.
Pentru Warren Bennis, leadership guru, noul lider este o persoana cu o viziune originala, dar realista. Modelele standard, in special cele de comanda si control, nu mai functioneaza. Singura cale pentru ca liderul sa-si indeplineasca visul este sa aiba oameni exceptionali in munca lor si sa stie sa comunice cu ei.
Noul lider vede talentul si nu ii este frica sa angajeze oameni mai capabili decat el. Le reaminteste mereu angajatilor ce este important si ii apreciaza pentru rezultatele lor, genereaza si mentine increderea. Fiecare angajat ar trebui sa se intrebe cat la suta din talentul sau este pus in aplicare in munca pe care o face pentru a sti unde ii este locul.
Numele Daniel Goleman este sinonim cu „inteligenta emotionala”. El a aratat cat de mica este corelatia intre inteligenta si lucrurile de care este nevoie pentru a avea succes in viata. Abilitatea de a putea controla propriile emotii, de a face fata frustrarilor, constiinta de sine, autodisciplina, perseverenta, empatia si abilitatea de a te intelege cu oamenii sunt principalele calitati, deprinse in perioada copilariei, care ajuta la reusita in viata.
Toti liderii eficienti invata sa-si controleze emotiile, in special pe cele mai importante dintre ele: mania, anxietatea si tristetea.
Charles Handy spune ca viteza, flexibilitatea si transparenta informatiilor au impartit lumea afacerilor in „elefanti” si „purici”. Puricii sunt antreprenorii, consultantii independenti si micii furnizori specializati, care muncesc de acasa sau dintr-un birou propriu. De ei, elefantii depind tot mai mult.
Noua economie are nevoie de o gandire de purice. De aceea exista acum un interes mare pentru ideea echilibrului dintre munca si viata privata. Tinerii au de ales intre libertate si devotament, timp si bani.
Jonas Ridderstrale crede in investitia in imaginatia umana. Atunci cand investesti in materie prima poti fi sigur ca vei epuiza acea resursa, cand investesti in imaginatie nu exista limite. Pretul si performanta superioare sunt necesare, insa insuficiente. Adevarata competitivitate trebuie cladita in jurul sentimentelor si imaginatiei.
Orice companie trebuie sa se ghideze dupa 4 reguli. In primul rand, angajatii sa creada in companie astfel incat aceasta sa functioneze ca un trib organizational.
In al doilea rand, tribul trebuie creat dupa criterii biografice. Valorile si atitudinile sa fie liantul dintre oameni.
Cea de-a treia regula este identificarea si implicarea oamenilor. Acestia trebuie sa aiba posibilitatea de a-si afirma personalitatea si diferentele individuale. „Companiile trebuie sa personalizeze si iar sa personalizeze” spune Jonas Ridderstrale.
A patra regula este de a inlocui rationalul cu emotionalul. Singurul mod de a crea profit real este de a atrage mai degraba consumatorul emotional, decat pe cel rational. Exemplul este Harley Davidson, care nu vinde doar o motocicleta, ci vinde nostalgia americana. Motivele de a cumpara un Harley sunt strict legate de afectiune si dorinta.
Chiar si cercetarile din neurologie stau de partea suedezului pentru a demonstra ca emisfera dreapta a creierului, care guverneaza sentimentele, este mult mai puternica decat neocortexul, care controleaza intelectul.