Cadbury a reiterat, intr-un document publicat marti, ca oferta Kraft este „derizorie”, ca subevalueaza compania intr-o proportie mai ridicata decat orice alta tranzactie din sectorul ciocolatei si ca valoarea companiei a crescut de la lansarea ofertei de 17 miliarde de dolari, in septembrie 2008, relateaza Mediafax.
„Performantele noastre au fost exceptionale in 2009. Am generat o crestere buna a veniturilor in pofida celor mai dificile conditii economice din ultimii 80 de ani”, a declarat Todd Stitzer, directorul general al Cadbury.
Actiunile Cadbury au depasit saptamana trecuta pentru prima data pretul oferit de Kraft si au inchis sedinta bursiera de luni la 781 pence pe unitate, fata de cei 762 pence pe unitate propusi de grupul american actionarilor.
Marti, titlurile companiei britanice au deschis in scadere cu doi pence, la 779 pence pe unitate.
Actionarii Cadbury nu par entuziasmati de propunerea Kraft si sustin ca „o oferta castigatoare” ar trebui sa depaseasca pretul de 800 pence pe actiune.
Cadbury a anuntat marti, ca vanzarile au crescut cu 5% anul trecut, avansul accelerand la 6% in semestrul al doilea. Totodata, compania precizeaza ca marja operationala a fost de 13,5%, depasind prognoza de 13,3%, iar dividendele aferente anului 2009 vor creste cu 10%.
Roger Carr, presedintele Cadbury, a respins oferta Kraft si a pus la indoiala capacitatea directorului general al grupului american, Irene Rosenfeld, de a majora pretul oferit, dupa ce miliardarul american Warren Buffett, cel mai important actionar al Kraft, a sfatuit gigantul american sa nu „supraliciteze” pentru compania britanica.
In cursa pentru achizitia Cadbury s-ar putea inscrie si grupul italian Ferrero, care discuta, potrivit presei internationale, lansarea unei oferte in parteneriat cu compania americana Hershey. Gigantul elvetian Nestle a anuntat categoric ca nu este interesat de preluarea companiei britanice.
Lupta pentru controlul Cadbury a dobandit o latura sociala in Marea Britanie, unde multe voci reclama vanzarea uneia dintre cele mai performante companii locale catre actionari straini.
Comisia Europeana a avizat saptamana trecuta o posibila achizitie a Cadbury de catre Kraft, dar a impus grupului nou format sa vanda fabricile de ciocolata si produse zaharoase detinute in prezent de compania britanica in Romania si Polonia. Cadbury detine o unitate de productie la Bucuresti, fosta Kandia-Excelent.
Kraft Foods este prezenta pe piata romaneasca din anul 1994, cand Kraft Foods International din Statele Unite a achizitionat fabrica Poiana Produse Zaharoase din Brasov.
Decizia Comisiei Europene are la baza considerente de competitie, Executivul UE apreciind ca integrarea operatiunilor Kraft si Cadbury din Romania si Polonia ar acorda grupului nou format o cota de piata prea mare in aceste tari.