- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Categoria de pensionari care poate rămâne fără 2.700 lei la pensie. Trebuie să trimită un document de două ori pe an la Casa de Pensii

27 Jan, 17:20 • Cornel Ghimeșan
O categorie de pensionari ar putea rămâne fără 2.700 de lei la pensie dacă nu trimite un document către Casa de Pensii. Trebuie depus de două ori pe an și există și un termen limită.
Categoria de pensionari care poate rămâne fără 2.700 lei la pensie. Trebuie să trimită un document de două ori pe an la Casa de Pensii

Indexarea de 12%, care ar fi trebuit să intre în vigoare din 1 ianuarie 2025, a fost anulată, iar pensionarii au pierdut, în medie, 330 de lei.

Există, totuși, șanse mari ca pensionarii cu venituri mici să primească un sprijin financiar. Statul le-ar oferi câteva mii de lei în tranșe sau toți banii deodată.

Președintele Casei de Pensii a vorbit recent despre acest sprijin financiar și a precizat că ar fi vorba despre 2.000 – 3.000 de lei.

„Cu privire la acele ajutoare punctuale de care spuneți vreau să vă aduc aminte că acest lucru s-a mai întâmplat și în 2023 exact țintit asupra persoanelor vulnerabile. Aici vorbim de niște tranșe de pensii de 2.000 sau 3.000 lei în suma fixa daca se vă lua decizia să se acorde și în 2025″, a declarat șeful Casei de Pensii.

Citește și RCA 2025. Un nou asigurator poate vinde poliţe RCA șoferilor români. Artificiul care le permite prețuri mai mici

Banii ar fi primiți de pensionarii care primesc o pensie aflată sub suma de 2.000 de lei, probabil. Banii s-ar putea da toți o singură dată sau eșalonat, așa cum se dădeau banii pe cardul de alimente. 250 de lei o dată la 2 luni.

Ce pensionari pot rămâne fără 2.700 de lei la pensie

De asemenea, o altă categorie de pensionari ar putea să piardă 2.700 de lei dacă nu trimite un document la Casa de Pensii. E vorba despre pensionarii stabiliți în străinătate. Dacă nu trimit acel document nu mai primesc pensia.

Potrivit Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, intrată în vigoare la data de 1 septembrie 2024, pensionarii nerezidenți (cu domiciliul în străinătate) au obligația de a transmite Certificatul de viață semestrial, astfel:

  • Pentru prima verificare, documentul trebuie trimis în perioada 1 ianuarie-31 martie, iar pentru a doua verificare, în perioada 1 iulie- 30 septembrie.
  • Acesta se trimite fie în două moduri: e-mail la adresele dedicate ale caselor de pensii din fiecare județ- în acest caz, documentul trebuie completat, semnat, apoi scanat în format PDF sau JPEG.
  • Se poate trimite și prin poștă la adresa casei de pensii din județul respectiv.

Ce trebuie să conțină certificatul de viață

Certificatul de viață trebuie să fie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau de ședere permanentă în 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐞𝐚 „𝐁” (ex. notar, ambasadă, consulat, medici de familie din statul de domiciliu/reședință,INAS,INCA,ITAL-UIL). Autoritatea respectivă trebuie să certifice faptul că persoana se află în viață.

Citește și Salarii 2025. Cât câștigă lunar un pilot de avion și cum poți ajunge să practici această meserie

Acest document se poate descărca de pe site-ul Casei de Pensii. Reprezentanții casei de pensii atrag atenția că înainte ca oamenii să trimită documentul trebuie să verifice informațiile completate.

Urmărește Daily Business pe Google News
Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult