- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Ce îi supără cel mai tare pe românii care călătoresc cu avionul: schimbările de zbor şi dificultatea de a contacta call center-ul

09 Jul, 18:23 • Dobran Viorel
Este vară, a venit sezonul concediilor, iar călătoriile cu avionul sunt inevitabile, dar o dată cu aglomeraţia, apar şi problemele care riscă să transforme într-un coşmar cea mai frumoasă perioadă dintr-un an.
Ce îi supără cel mai tare pe românii care călătoresc cu avionul: schimbările de zbor şi dificultatea de a contacta call center-ul

Călătoria cu avionul a devenit o banalitate, la fel şi cu problemele ce derivă de aici. O dată cu automatizarea tot mai accentuată a industriei aviației și creșterea continuă a costurilor, relația dintre pasageri și companiile aeriene a devenit tot mai tensionată. Tot mai mulți călători se confruntă cu lipsă de sprijin în momente critice, de la achiziția biletului până la sosirea la destinație.

Vola.ro a realizat o analiză a celor mai frecvente 5 situații deranjante pentru pasagerii români care călătoresc cu avionul.

1. Lipsa unui suport real și ușor accesibil: call center contra cost

Una dintre cele mai frecvente nemulțumiri este dificultatea de a contacta un operator uman în cazul unei urgențe sau întrebări. Multe companii aeriene oferă doar un sistem automatizat, cu meniuri vocale greu de navigat sau chatbot-uri care nu oferă răspunsuri relevante. Timpul de așteptare este adesea foarte mare, iar datele de contact sunt greu de găsit. Studiile arată că aproape 60% dintre pasagerii unei companii low-cost au avut dificultăți în a contacta serviciul clienți, iar o treime nu au primit deloc sprijin.

Veste bună pentru pasagerii care călătoresc cu avionul. Bagajul de mână, inclus obligatoriu în prețul biletului de avion. Ce dimensiuni trebuie să aibă

2. Anulările și întârzierile de zbor afectează constant pasagerii

În ultimii ani, anulările și întârzierile de zbor au devenit una dintre cele mai frustrante probleme pentru pasageri. Cu toate că reglementările europene oferă un cadru legal pentru despăgubiri și rerutare, aplicarea acestora este deseori anevoioasă. Pasagerii se confruntă cu timp de așteptare ridicat, lipsa unor informații clare din partea companiilor aeriene sau imposibilitatea de a contacta rapid un operator uman.

Vara apar mai multe probleme la călătoria cu avionul.

Mai grav este că, în lipsa unor servicii auxiliare de protecție, cei afectați sunt nevoiți să își reorganizeze singuri planurile de călătorie, să suporte costuri suplimentare și, adesea, să accepte pierderea vacanței. În astfel de situații, lipsa unei soluții rapide și eficiente amplifică disconfortul și incertitudinea.

3. Pierderea bagajelor rămâne o problemă frecventă în călătoriile cu avionul

Volumul tot mai mare de zboruri și perioadele aglomerate, indiferent de sezon, cresc semnificativ riscul pierderii sau întârzierii bagajelor. Fie că este vorba de transferuri între companii aeriene sau de întârzieri în manipularea bagajelor la sol, pasagerii ajung adesea la destinație fără bunurile lor personale.

Deși companiile aeriene au obligația de a oferi asistență și compensații, în practică, procesul de recuperare este lung, birocratic și consumator de timp. Pentru călătorii nevoiți să achiziționeze haine, produse de igienă sau alte obiecte de bază, disconfortul fizic și emoțional este dublat de cheltuieli suplimentare care nu sunt întotdeauna rambursate integral.

4. Situații birocratice care te pot costa timp și bani

Corectarea unei greșeli de tastare în numele pasagerului sau reemiterea unei cărți de îmbarcare pot părea chestiuni banale, dar pentru multe companii aeriene, ele devin ocazii de a aplica taxe suplimentare.

O literă greșită într-un bilet de avion poate costa între 25 și 160 de euro, în funcție de compania aeriană. De exemplu, companiile de linie percep taxe de corectare începând de la 25 de euro. În cazul companiilor low-cost, corectarea unei greșeli de nume poate ajunge până la 160 de euro dacă se face la aeroport sau prin chat. În plus, reemiterea biletului poate fi refuzată fără documente adiționale sau apeluri repetate.

Mai mult, dacă ai uitat să faci check-in online, unele companii taxează acest lucru cu până la 55 de euro pe pasager, direct în aeroport.

5. Plata locurilor alăturate chiar și pentru familiile care călătoresc cu avionul alături de copii

Studiile și numeroase reclamații recente evidențiază o practică tot mai frecventă și frustrantă: familiile cu copii sunt deseori separate în timpul zborurilor sau obligate să plătească taxe considerabile pentru a sta împreună. Situația devine cu atât mai dificilă în cazul familiilor cu mai mulți copii, unde toți cei mici vor, în mod firesc, să stea lângă mama sau un alt adult apropiat.

România avea în 1937 un tren care circula cu 150 km pe oră. Ce scria presa vremii despre „avionul pe şine”

În unele țări europene, reglementările sunt și mai clare: în Italia, companiile aeriene trebuie să așeze familia în același rând, iar nerespectarea regulii poate atrage amenzi între 10.000 și 50.000 €. În Spania, în 2024, au fost sancționate taxele abuzive pentru rezervarea locurilor alăturate, cu penalizări totale de 179 milioane de euro. În SUA, legea obligă companiile să așeze gratuit copiii sub 13 ani lângă un adult însoțitor.

Tot mai mulți pasageri se confruntă cu lipsa de suport în momente critice, costuri ascunse, probleme birocratice sau lipsa transparenței în alegerea locurilor. Aducem aceste practici în atenția publicului și, mai important, să arătăm că există soluții reale. Pentru fiecare dintre aceste situații recurente am construit servicii standardizate, care funcționează indiferent de compania aeriană aleasă. În felul acesta, călătoria devine mai clară, mai previzibilă și, mai ales, orientată spre nevoile reale ale pasagerului. Flex, Fast Refund, check-in automat sau suportul 24/7 sunt exemple de soluții concrete prin care pasagerii câștigă control și liniște, într-un sistem care altfel le oferă tot mai puține certitudini.”— spune Claudia Tocilă, Director de Marketing Vola.

O piață din ce în ce mai imprevizibilă

Datele recente arată că transportul aerian a fost, în 2023, principalul domeniu cu reclamații din partea consumatorilor europeni. Situații precum suprarezervarea, care aduce milioane de euro în plus companiilor, dar creează pierderi și frustrare pasagerilor, sunt ascunse la momentul rezervării. Iar în ciuda deciziilor legale, cum ar fi cea a Curții de Justiție a Uniunii Europene care interzice taxarea bagajului de mână, multe companii continuă să ignore aceste norme, fapt ce a atras amenzi de ordinul sutelor de milioane de euro în 2024.

Într-un astfel de context, a călători cu încredere devine un act rar. De aceea, Vola oferă un pachet complet de soluții care îți oferă nu doar un zbor, ci și control, siguranță și un partener de încredere de la început până la sfârșit.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba