Pe segmentul de retail (servicii medicale care nu sunt oferite pe baza de abonament), cifra vanzarilor este dubla (113%) fata de aceeasi perioada din 2008, datorita noilor capacitati deschise in cursul anului trecut.
In totalul veniturilor din primul semestru ponderea retailului este de 30%, dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, restul fiind veniturile din abonamente.
Aceste cresteri vin pe fondul diversificarii serviciilor oferite, prin investitiile pe segmentul retail (fee-for-service), cu deschiderea anul trecut a Centrului de Imagistica din Baneasa si a Spitalului de Obstetrica si Ginecologie „Regina Maria” – primul spital privat de acest tip din Romania, conform companiei.
Cele mai mari cresteri pe retail au fost inregistrate in zona de chirurgie, un avans de 50% pe activitatea spitalului de chirurgie Arcul de Triumf, la care se adauga peste 50 de nasteri realizate in cadrul Maternitatii Regina Maria.
In perioada iunie-iulie, veniturile continua sa inregistreze un trend ascendent, in ciuda perioadei de concedii, care in mod obisnuit duce la o scadere a adresabilitatii.
„In iulie am depasit numarul de 75.000 de arondati (unul dintre cele mai mari conturi de anul acesta este Continental, cu peste 2.500 de angajati, alte companii importante sunt Wipro Technologies, PSV Industries)”, declara Sergiu Negut, director executiv Centrului Medical Unirea.
Planurile CMU pentru acest an vizeaza cresterea veniturilor din zona de retail si imbogatirea ofertei CMU prin deschiderea si extinderea de noi clinici in Bucurestisi in tara.
Spitalul de Obstetrica si Ginecologie Regina Maria a atins breakeven operational, iar pentru sfarsitul anului isi propune sa devina lider de piata maternitatilor private.
CMU estimeaza o crestere de 45% a vanzarilor in 2009, pana in jurul valorii de 16 milioane euro. Piata serviciilor medicale private din Romania se situeaza la ora actuala in apropierea pragului de 400 milioane euro.