MT a desemnat consortiul format din compania de consultanta Deloitte si casa de avocatura Bostina si Asociatii pentru servicii de consultanta la elaborarea strategiei de privatizare a companiei CFR Marfa. Valoarea contractului este de 190.000 lei, plus TVA.
„Credem ca privatizarea va fi una de succes. Estimez la 1 miliard de euro nivelul minim al incasarilor de pe urma procesul de privatizare”, a spus Orban.
Compania de consultanta Deloitte are termen de 6 luni pentru a finaliza strategia de privatizare, ce urmeaza a fi aprobata apoi de guvern.
Compania are un capital social de 205,16 milioane de lei, detinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor. Pe langa pachetul de actiuni scos la privatizare, a carui dimensiune urmeaza sa fie stabilita, Ministerul Transporturilor are in intentie si listarea titlurilor companiei la Bursa de Valori Bucuresti.
Compania CFR Marfa a realizat anul trecut venituri de 530,6 milioane euro, cheltuieli de 518,4 milioane euro si un profit net de 8,21 milioane euro. Profitul brut al companiei este estimat pentru acest an la 6,5 milioane lei, in scadere cu aproximativ 40% comparativ cu 2006, in principal ca urmare a scaderii veniturilor din vanzarea marfurilor, conform bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2007.
Compania a transportat anul trecut 5,2 milioane tone de marfa, din care 1,5 milioane tone in transport international. Potrivit datelor proprii, societatea are o cota de piata de 19,4% in in transportul feroviar de marfa din Romania. CFR Marfa detine 987 de locomotive si 50.980 de vagoane.
Referindu-se la situatia companiei CFR Calatori, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a afirmat ca societatea va fi divizata in mai multe companii, urmand ca apoi sa fie privatizata.