Dupa ce a cheltuit in jurul a 2,5 milioane de euro pe modernizarea a cinci vagoane de business, care circula de la inceputul acestui an, CFR preconizeaza extinderea ofertei si a serviciilor catre alte orase importante din tara, printre destinatiile analizate fiind Iasi, Suceava sau Bacau.
„Vom realiza in toamna un nou sondaj de opinie, pentru a vedea preferintele targetului nostru, oamenii de afaceri. In functie de rezultate, vom investi cat va fi necesar in modernizarea si extinderea serviciilor business-class”, a declarat, pentru DailyBusiness, Adrian Vlaicu, director de marketing la CFR.
In prezent, CFR ofera servicii business-class pe rutele avand ca plecare Bucuresti, iar ca destinatii – Cluj, Oradea, Constanta si Timisoara.
„Pana acum, avem un grad de ocupare (a vagoanelor – n.r.) intre 25% si 35%, dar cu cresteri periodice in functie de sezon si eveniment. Am avut cresteri puternice pe Timisoara si Constanta, de pana la 90%, in preajma unor evenimente economice, targuri, expozitii etc. Speram ca, pe baza unei campanii de marketing eficace si a unui pachet de servicii dedicat, sa ridicam gradul de ocupare pana la 70%”, declara Vlaicu.
Drumurile sunt aglomerate, traficul aerian – insuficient
Oferta de servicii business-class a CFR vine pe o piata de transport insuficient adaptata nevoii de deplasare rapida, resimtita tot mai puternic de oamenii de afaceri.
„Ca sa ajungi cu masina la Constanta, iti ia cel putin doua ore, iar de transportul aerian, pana la Kogalniceanu, si apoi cu alt mijloc de transport la Constanta, nici nu poate fi vorba sa fie luata in calcul ca oferta de transport rapid”, declara Adrian Vlaicu.
Vagoanele ofera fotolii de piele si din plus, monitoare video cu diagonala de 51 centimetri pentru pasageri, modul pentru casti cu patru canale audio, acces wireless la Internet, display-uri montate in spatarele scaunelor pe care se pot urmari programe video si instalatii de climatizare.
Vagoanele dispun si de facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii, existand lifturi pentru usurarea accesului in vagon si in grupul sanitar special dotat. De asemenea, vagoanele business au baruri cu frigidere, cuptoare cu microunde si expresoare de cafea.
Vagoanele CFR business costa fiecare 500.000 de euro si au fost modernizate si adaptate cerintelor la Atelierele CFR Grivita.
Calatoria de afaceri, targetul principal
Conform unui sondaj realizat de CFR in luna mai, 80% dintre clientii serviciilor de lux au calatorit cu vagoanele business class in scop de afaceri, interes de serviciu sau pentru rezolvarea unor probleme la autoritati.
„Cei mai multi calatori care folosesc vagoanele de tren business- class sunt barbati, ocupa posturi de manageri sau de functionari publici carora li se deconteaza contravaloarea biletului”, a afirmat Adrian Vlaicu.
„De asemenea, 44,2% din totalul calatorilor chestionati sunt functionari publici, in timp ce 26,3% sunt manageri. Estimam ca traficul cu serviciul business va creste considerabil in aceasta toamna”, a mai declarat reprezentantul CFR Calatori.
Un bilet pe ruta Bucuresti – Cluj-Napoca la vagonul business standard la trenul rapid costa 113,80 lei, iar la business exclusive 133,80 lei.
Pentru un bilet Bucuresti – Timisoara Nord, la clasa standard, calatorul plateste 126,40 lei, iar la clasa exclusiv 146,40 lei, in timp ce o calatorie pe ruta Bucuresti-Oradea, clasa standard costa 135,10 lei, iar la clasa exclusiv 155,10 lei.
Pe ruta Bucuresti – Constanta, business, biletul costa intre 81 si 91, tariful mai scump fiind rezervat pentru clientii care doresc sa stea pe fotolii de piele.
Pana acum, CFR Business Class a avut peste 4.000 de clienti, cea mai solicitata relatie fiind Bucuresti – Cluj – Oradea si retur, cu 2.600 calatori inregistrati.