Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de S1 2008, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.
Influentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria tabletelor de ciocolata a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008.
Consumul casnic in gospodarii si-a temperat cresterea la 17% in primele 6 luni ale anului, fata de ritmul de 22% din aceeasi perioada a anului trecut, mai arata studiul GfK.
„Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat”, a declarat Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.
In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase – o categorie „vedeta” a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) – a inregistrat o crestere de sub 5%.
In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, avand la baza un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
GfK Romania este lider in topul companiilor de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008, iar la nivel mondial se situeaza pe pozitia a patra, potrivit datelor proprii.