Editura Publica
Colectia International Bestseller
Pret 39 lei
Titlu original: Coaching for Performance
Cartea intr-un minut:
Coaching inseamna a elibera potentialul persoanelor pentru a le maximiza performanta. Un coach ii ajuta pe oameni sa invete ei insisi, mai degraba, decat sa le impuna ceva.
Cronica DailyBusiness
In mediul de business, cuvantul coaching este rostit la fel de des ca si profit sau criza. Pentru a avea rezultate bune, un coach trebuie sa inteleaga principiile pshihologice legate de performanta, nu numai sa parcurga etapele coaching-ului.
Antrenorul stie ca obstacolele interioare sunt mai greu de trecut decat cele exterioare. Daca un coach poate ajuta un jucator sa reduca obstacolele launtrice ale performantei, atunci jucatorul isi va descoperi o abilitate naturala pentru a atinge performanta, fara a mai avea nevoie de interventie tehnica din partea antrenorului.
Majoritatea sistemelor de evaluare au lacune, pentru ca managerii se gandesc la oamenii lor in termeni de performanta si nu in cei ai potentialului lor. Oamenii sunt pusi in casute ale performantei din care le este greu sa scape, fie in ochii lor, fie in cei ai managerului.
Performanta angajatilor reflecta increderea managerilor. Acestia incredinteaza angajatilor numai sarcinile potrivite carapacei lor. Astfel, managerul intareste carapacea angajatului si ii sporeste intensitatea. In realitate, el ar trebui sa faca opusul, sa-l ajute pe angajat sa se aventureze in afara carapacei sale.
Constientizarea si responsabilitatea sunt cele doua principii-cheie ale coachingului. Managerul trebuie sa fie partener in rezolvarea problemei, fara a invinui angajatul sau a se irita. El are datoria sa-i spuna angajatului ca este mai capabil decat crede el.
Angajatul isi formeaza increderea in sine atunci cand ia decizii, cand se implica in actiuni de succes si cand isi recunoaste responsabilitatea pentru ambele activitati.
[quote=]Angajatul controleaza lucrurile de care este constient si este controlat de lucrurile de care nu este constient[/quote]
Alegerea si controlul la serviciu confirma capacitatea si stima de sine. Stresul apare in urma unor perioade indelungate de inabusire a performantei. Schimbarea este acum norma si vechile generatii ar trebui sa renunte la iluzia stabilitatii.
Responsabilitatea impusa, fara a fi acceptata nu poate sa creasca performanta. Exista o amenintare implicita pentru angajat daca nu-si asuma responsabilitatea, dar a face un lucru pentru a evita amenintarea nu optimizeaza performanta.
Intrebarile sunt cele care genereaza constientizarea si responsabilitatea. Ele ar trebui sa inceapa intr-un cadru mai larg si apoi sa se concentreze asupra detaliilor. Cele mai eficiente intrebari incep prin cuvinte care incearca sa puna laolalta lucrurile, cuvinte cum ar fi ce, cand, cine, in ce masura, cat de mult.
Este descurajata folosirea lui de ce pentru ca aceasta formula implica uneori observatii critice sau stari defensive. Intrebarile inchise ii scutesc pe oameni sa mai gandeasca si nu se recomanda folosirea lor.
O sesiune de coaching incepe cu determinarea unui scop. Telul final poate fi acela de a ajunge lider de piata sau director de vanzari si este o actiune care nu se afla sub controlul absolut al unei persoane. Telul performativ este nivelul de performanta care ii ofera angajatului o sansa mai mare de a atinge un tel final.
Oamenii au tendinta de a obtine lucrul asupra caruia se concentreaza. Cui ii este teama de esec, exact asta va obtine.