Editura Meteor Press
Colectia Business
Pret 20 lei
Titlul original: Putting the one minute manager to work – How to turn the 3 secrets into skills
Cartea intr-un minut:
Pentru a-i influenta pe ceilalti, este nevoie sa stapanesti stiintele comportamentului uman. Aceasta carte aduce exemple de reactii ale angajatilor la mustrari si laude.
Cronica DailyBusiness
ABC-ul managementului se refera la elementele de baza ale acestuia. A vine de la Activatori, B de la Buna Purtare si C de la Consecinte. Activatorii sunt acele lucruri pe care trebuie sa le faca managerii inainte de a se astepta ca altcineva sa indeplineasca un obiectiv. Buna Purtare sau executia inseamna ceea ce spune sau face o persoana.
Consecintele sunt ceea ce face un manager dupa ce altcineva indeplineste sau incearca sa indeplineasca un obiectiv. Oamenii care sunt multumiti de ei insisi dau rezultate bune. De aceea, feedbackul trebuie sa fie imediat si concret, angajatii au nevoie sa stie ce au facut bine.
Daca managerii pot intelege si oferi activatorii si consecintele necesare, ei pot asigura o buna purtare eficienta, respectiv indeplinirea sarcinilor. Unii activatori, cum ar fi stabilirea obiectivului au o influenta de doar 15-25%, in vreme ce consecintele, respectiv, laudele si mustrarile, una de 75-85%.
Orice mustrare trebuie sa se incheie cu o lauda, astfel persoana isi va aminti de ceea ce a gresit si nu de cat de rau s-a purtat seful in respectiva situatie. Mustrarea ar trebui sa i se adreseze doar unei persoane care poate munci mai bine.
[quote=]Vechea tehnica „te-am prins, te-am taxat” nu este o modalitate eficienta de a motiva oamenii[/quote]
Multi manageri par sa-i certe sau sa-i laude pe angajati in functie de cum sa simt in ziua respectiva, indiferent de performantele acestora. Iar cei mai multi manageri nu numai ca nu incheie cu o lauda, dar dau si lovitura de gratie „daca ai crezut ca vei fi avansat, schimba-ti gandul”. Un astfel de manager isi pierde repede credibilitatea.
Regula este sa nu-i certi niciodata pe cei care invata pentru ca se vor bloca si vor deveni mai nesiguri. Mustrarile nu formeaza abilitati, ele nu fac decat sa schimbe o atitudine. Impartasirea sentimentelor trebuie sa dureze doar aproximativ 30 de secunde, iar managerul nu trebuie sa loveasca incontinuu intr-o persoana pentru aceeasi gresala.
De obicei, oamenii care lucreaza bine se corecteaza singuri, cand este necesar. Daca fac o greseala, o remediaza inainte ca altcineva sa observe. De aceea, invingatorii nu au nevoie de prea multe laude, dar nici de mustrari.
Managerul care stabileste un obiectiv nou pentru o persoana care invata, nu o lasa singura. Ii observa modul de lucru si fie o lauda, fie se intoarce la stabilirea obiectivului, pentru ca acesta nu a fost stabilit pe masura capacitatilor acelui angajat.
Daca managerul nu are reactie, angajatul va incepe sa lucreze de doua ori mai lent. Lipsa reactiei fata de o realizare, precum si o reactie negativa, vor duce la scaderea probabilitatii ca respectiva realizare sa se repete.