- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cum se creeaza un nume de brand. Povestea din spatele brandurilor pe care le cumparam.

01 Oct, 00:05 • Redactia DailyBusiness
Autori: Steve Rivkin, Fraser Sutherland
Cum se creeaza un nume de brand. Povestea din spatele brandurilor pe care le cumparam.

Editura Brandbuilders
Colectia Marketing si Advertising

Pret 60 lei

Titlu original: Making of a name: The inside story of the brands we buy

Cartea intr-un minut:
Numele este carligul care ii agata pe consumatori. Autorii arata asemanarile dintre diferite tipuri de nume si modul in care sunt construite folosind tehnicile de brainstorming, asocierea ideilor, analiza lingvistica, psihologia, strategia de marketing si intelingenta specialistilor in naming.

Cronica DailyBusiness

Numele brandului este unul dintre elementele esentiale care il determina pe consumator sa ia decizia de cumparare. Cele mai bune nume suna bine, sunt legate direct de beneficiul unui produs si sunt usor de tinut minte. Ele pot fi formate din initiale, pot fi descriptive, aluzive sau nascocite.

Alegerea unui nume presupune 3 faze de inteligenta si gandire intuitiva: pregatirea (colectarea informatiilor), incubarea (asimilarea de multe ori in subconstient a acestor informatii) si iluminarea (procesul miraculos de gasire a unui nume cu efect).

Cel care lucreaza la gasirea unui nume trebuie sa aiba informatii despre produs, serviciu sau companie, despre punctele forte si cele slabe ale acestuia, despre concurenta, despre domeniul in care actioneaza si despre evolutia brandurilor care au fost pe piata la un moment dat. Calculatoarele pot genera liste interminabile de nume si asocieri de nume, insa 9 din 10 nume generate nu trec testul de disponibilitate, fiind deja luate de altcineva.

Fiecare nume, inclusiv numele de brand, face o referire unica la cineva sau ceva. Numele formate din initiale sunt compuse din initiale scrise cu majuscule, numele descriptive desemneaza o persoana, un loc sau descriu o caracteristica, un scop, o functie. Deoarece aceste nume fac adesea trimitere la origini, sunt denumite „nume de mostenire”.

Aceste nume identifica fie persoana care a fondat sau care detine o intreprindere, fie produsul sau serviciul pe care aceasta il vinde, fie arata unde poate fi gasit un produs sau ce segment din piata il acopera.

Numele aluzive difera de numele descriptive in sensul ca ele sugereaza sau indica un anumit produs, serviciu, companie sau principalul sau beneficiu. Ele functioneaza datorita puterii de sugestie, asociind calitati dezirabile produselor pe care le reprezinta. Opereaza prin intermediul conotatiilor si aluziilor, facand trimitere la o comparatie, metafora sau la niste referinte culturale.

Numele nascocite sunt in intregime inventate si se bazeaza pe intelegerea inconstienta de catre ascultatori a sunetelor si a fragmentelor de limba si pe abilitatea lor de a transfera aceste intelesuri numelor noi. Specialistii inteligenti in naming aleg indeajuns de multe astfel de sunete si fragmente pentru a crea un sentiment pozitiv.

Gasirea unui nume presupune o inteligenta speciala, care nu are neaparat o legatura directa cu inteligenta conventionala. Educatia de specialitate, expertiza tehnologica sau trainingul specializat pot fi de ajutor.

Orice nume, indiferent cat de bun e, poate fi rau daca momentul sau locul nu sunt potrivite. Un nume bun cuprinde o idee, un concept, un avantaj. El creeaza premisele unei comunicari, legand numele direct de ceea ce este cunoscut ca tema, ca slogan care vinde si pune bazele procesului de pozitionare.

Numele comunica ceva real si specific despre o companie, un produs sau un serviciu. Un nume bun da unicitate unei companii sau unui serviciu, il evidentiaza clar fata de competitori, creeaza asocieri si este bogat in sugestii. Produsele se intrec in pret, calitate, servicii sau performanta, dar e dificil sa se faca diferentieri pe termen lung pe aceste criterii. Un nume de brand poate reprezenta o diferentiere unica, careia nicio competitie nu ii poate face fata.

Un nume bun este scurt, concis, vioi. Consumatorii simplifica instinctiv numele, Coca-Cola devine Coke, Jaguar devine Jag, Chevrolet devine Chevy. Deoarece sunt mereu bombardati cu informatii, consumatorii reduc limitele atentiei.

Un nume bun este placut auzului, indiferent de limba. Memoria auditiva este mult mai puternica decat cea vizuala, de aceea oamenii pot recita versurile a mii de cantece. Tinand cont de acest aspect, sunetul unui nume este crucial.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Prima zi a anului școlar, liberă pentru părinți. Inițiativa legislativă adoptată tacit de Senat
Prima zi a anului școlar, liberă pentru părinți. Inițiativa legislativă adoptată tacit de Senat
Probleme în clanul Corduneanu! Ramona Corduneanu, cu recuperatorii pe urmele sale. Soția lui Adrian „Beleaua”, implicată într-un nou dosar
Probleme în clanul Corduneanu! Ramona Corduneanu, cu recuperatorii pe urmele sale. Soția lui Adrian ...
Schimbări importante în noul Mers al Trenurilor! Legături directe București – Budapesta, trenuri sezoniere spre Bulgaria, reluarea circulației până la Viena
Schimbări importante în noul Mers al Trenurilor! Legături directe București – Budapesta, trenuri ...
Diana Buzoianu, chemată la Ora Guvernului. AUR acuză „dezastrul de la Paltinu” și cere explicații urgente
Diana Buzoianu, chemată la Ora Guvernului. AUR acuză „dezastrul de la Paltinu” și cere explicații ...
Ilie Bolojan se întâlneşte marţi cu ministrul Apărării al Germaniei, Boris Pistorius, la baza de la Kogălniceanu
Ilie Bolojan se întâlneşte marţi cu ministrul Apărării al Germaniei, Boris Pistorius, la baza de ...
Ciprian Ciucu vrea să transforme Bucureştiul într-un „oraş al bicicliştilor şi pietonilor”. Cum vrea noul primar să rezolve problema parcărilor
Ciprian Ciucu vrea să transforme Bucureştiul într-un „oraş al bicicliştilor şi pietonilor”. ...
Trump pune sub semnul întrebării acordul istoric de 72 miliarde de dolari dintre Netflix și Warner. ”Ar putea fi o problemă”
Trump pune sub semnul întrebării acordul istoric de 72 miliarde de dolari dintre Netflix și Warner. ...
Duelul cozonacilor de Crăciun: Sorin Bontea vs Cătălin Scărlătescu. Care este rețeta câștigătoare
Duelul cozonacilor de Crăciun: Sorin Bontea vs Cătălin Scărlătescu. Care este rețeta câștigătoare
Nicușor Dan îl felicită pe Ciprian Ciucu pentru câștigarea Capitalei. ”Trebuie să-i dăm acum mijloacele de a guverna orașul”
Nicușor Dan îl felicită pe Ciprian Ciucu pentru câștigarea Capitalei. ”Trebuie să-i dăm acum ...
Ludovic Orban avertizează: „Puterea corupe”. Mesaj către Nicușor Dan și susținere pentru Ciprian Ciucu
Ludovic Orban avertizează: „Puterea corupe”. Mesaj către Nicușor Dan și susținere pentru Ciprian ...
Aproximativ 1.200 de blocuri din București rămân fără căldură. Termoenergetica anunță lucrări masive de reparații și modernizare
Aproximativ 1.200 de blocuri din București rămân fără căldură. Termoenergetica anunță lucrări ...
CINE va fi interimar la șefia Sectorului 6, în locul lui Ciucu, până la alegerea noului edil. Este expert al Băncii Mondiale
CINE va fi interimar la șefia Sectorului 6, în locul lui Ciucu, până la alegerea noului edil. Este ...
Un bărbat și o femeie, reținuți după ce au făcut cumpărături de 20.000 de lei cu un card furat
Un bărbat și o femeie, reținuți după ce au făcut cumpărături de 20.000 de lei cu un card furat
Ciprian Ciucu: Pregătirea bugetului, cea mai mare provocare la început de mandat
Ciprian Ciucu: Pregătirea bugetului, cea mai mare provocare la început de mandat
Orașul din România care va subvenționa abonamentele pentru transport public ale studenților, începând din 2025. Ce alte orașe oferă astfel de beneficii tinerilor
Orașul din România care va subvenționa abonamentele pentru transport public ale studenților, începând ...
Cine este și cât câștigă soția lui Ciprian Ciucu. ”Am trecut prin multe împreună, vorbim mult, mă înțelege”
Cine este și cât câștigă soția lui Ciprian Ciucu. ”Am trecut prin multe împreună, vorbim mult, ...
Discrepanțe uriașe la achiziția microbuzelor electrice pentru elevi. Pîslaru sesizează Parchetul European
Discrepanțe uriașe la achiziția microbuzelor electrice pentru elevi. Pîslaru sesizează Parchetul ...
Viktor Orban crede că aderarea Ucrainei la UE ar putea declanșa un război cu Rusia
Viktor Orban crede că aderarea Ucrainei la UE ar putea declanșa un război cu Rusia