Latecoir este specializata in proiectarea si asistenta tehnica pentru realizarea unor dispozitive de precizie, utilizate la montarea aripilor avioanelor Airbus.
„De curand a iesit pe portile Faur ultimul set dintr-o prima comanda de cinci astfel de dispozitive care vor echipa liniile de montaj pentru A380”, se arata intr-un comunicat al Faur, remis, miercuri, Bursei.
Compania precizeaza ca asteapta rezultatul probelor, iar urmatoarea comanda ar urma sa fie finalizata in toamna.
Faur sustine ca, in conditiile tot mai dificile intampinate pe piata UE, incepand cu anul 2008 si-a intensificat eforturile in dezvoltarea unor parteneriate pe piete mai putin afectate de criza.
Astfel, in Egipt, la Cairo, compania dezvolta un parteneriat pentru realizarea de locomotive pentru transportul trestiei de zahar, pana in prezent avand livrate peste 50 de unitati.
Totodata, compania este in „tratative inaintate” cu Autoritatea de Transport din Alexandria – Egipt, pentru modernizarea parcului de tramvaie al autoritatii egiptene, se arata in alt comunicat al Faur.
In plus, Faur livreaza echipamente complexe de extractie sau rafinare a zaharului, in Ciad si Senegal.
„In ultimii doi ani, 2009 si 2010, cifra de afaceri aferenta acestor piete a crescut cu 30% fata de anii precedenti”, sustine compania.
Faur este controlata de fratii Cristescu, care detin direct si indirect 97,45% din capital, iar din actionariat face parte si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, cu o participatie de 1,77%.
Proprietarii companiei vor sa transfere actiunile Faur de la categoria nelistate la cota Bursei de Valori Bucuresti (BVB).
Cel mai recent transfer cu actiunile companiei s-a inregistrat luni, cand titlurile au inchis sedinta in stagnare la 5 lei pe unitate. La aceasta cotatie, capitalizarea Faur este de 108,36 milioane lei.