„Nicio analiza de piata, niciun studiu al comportamentului clientilor, fara analiza a riscului. Pana acum toata lumea dezvolta, deschidea noi magazine fara a face aceste analize. Acum nu mai merge asa”, a declarat Daniela Florea, directorul executiv al firmei de cercetare Geo Strategies, citata de Mediafax.
Ea a precizat ca in Romania, ca si in alte state din Europa, consumatorii au devenit mai precauti in ceea ce priveste cheltuielile, le este frica sa ramana fara un loc de munca si sunt mai pretentiosi.
[quote=Daniela Florea, Geo Strategies]Un somer in Europa sperie 3 angajati, iar in Romania probabil ca sperie 10[/quote]
Florea a precizat ca familiile au inceput sa stea mai mult acasa, in detrimentul petrecerii timpului liber in zone de agrement.
„Majoritatea consumatorilor din orice categorie sociala, de orice varsta si-a modificat stilul de viata si obiceiul de cumparare. Consumatorii romani vor iesi mai increzatori din aceasta criza”, a adaugat reprezentantul Geo Strategies.
Potrivit estimarilor companiei, consumul din Romania va avea o scadere de 3,9% in acest an si de 0,6% in 2010, dupa ce in 2008 a inregistrat o crestere de 9,1%. O revenire pe trendul pozitiv este estimata pentru 2011, cand este previzionata o crestere de 2,4%.