James Gray-Cheape, directorul executiv al Pegasus Courier SA, a declarat, citat de NewsIn, ca la sfarsitul anului 2009 sau inceputul anului 2010, compania va prelua numele DPD.
„Pentru 2008 intentionam sa dezvoltam sistemele software si echipamentele in cele 74 de unitati de depozitare din tara, dar si sa finalizam sediului central de la Buftea, investitie de circa 1 milion euro”, a mentionat Cheape.
„Pentru 2009, vom elabora in urmatoarea perioada un buget in care sa prevedem rebrandingul companiei odata cu preluarea de catre reteaua internationala DPD. In plus, investitii suplimentare se vor face si in domeniile vanzarilor si marketingului. Speram sa ajunge anul acesta la afaceri de 7 milioane euro si la o cota de piata de 10%”, a mai spus directorul executiv al Pegasus Courier.
Compania va realiza in perioada 2008-2009 o serie de investitii printre care si integrarea in sistemul DPD de procesare a coletelor, urmand ca pana la sfarsitul anului toate depozitele Pegasus din Romania sa fie dotate cu tehnologie DPD noua pentru inregistrarea si urmarirea coletelor, potrivit reprezentantilor companiei.
Pegasus a fost infiintata in 1997, fiind una dintre primele companii de livrari urbane din Romania si a devenit in 2000 reprezentanta pentru Airborne Express (a 3-a companie de curierat rapid si coletarie din USA) si pentru Aramex.
Pegasus a realizat, in 2003, propria retea interna care asigura livrare in 24 de ore pe tot teritoriul tarii, iar in martie 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achizitionat pachetul majoritar al companiei, printr-o tranzactie estimata in piata la 6-9 milioane euro.
Pegasus ocupa in prezent locul 7 in topul companiilor de curierat rapid si coletarie din Romania, cu peste 450 de angajati, 74 depozite, 300 de autovehicule si livreaza peste 6.000 de colete zilnic. Punctul central de sortare, HUB-ul, este la Sibiu.
Pentru 2008, piata de curierat este estimata la circa 200 milioane euro, iar previziunile pentru 2010 arata ca se va atinge chiar valoarea de 300 milioane euro. Printre principalii jucatori de pe piata se numara Fan Courier, Curiero-TCE Logistica, Cargus, DHL, TNT, Fedex, UPS.
Grupul DPD (Dynamic Parcel Distribution) Gmbh asigura un volum de aproximativ doua milioane de colete zilnic intr-o retea internationala unitara si este unul dintre liderii europeni in furnizarea de servicii de coletarie. Francizorul, cu sediul central in Aschaffenburg, este prezent in 38 de tari prin 500 de depozite, 22.000 de angajati si 15.000 de vehicule, avand in portofoliu peste 200.000 de clienti. Grupul francez GeoPost detinut integral de filiala La Post este actionar majoritar in DPD.
Grupul GeoPost regrupeaza filialele Express ale grupului La Poste si reprezinta o forta importanta in curieratul Express din Europa. GeoPost activeaza in peste 230 de tari, in numele a mai mult de 300.000 de clienti din intreaga lume, si se plaseaza pe primul loc in Franta si pe locul al treilea in Europa pe piata de curierat rapid si coletarie, cu o cifra de afaceri de 3,1 miliarde de euro in 2007.
Fondata in 1982, Yurtici Kargo se pozitioneaza pe primul loc intre companiile de transport marfa din Turcia si este, de asemenea, lider in domeniul curieratului rapid si al coletariei, cu 16 centre zonale, 800 filiale si 30 centre de sortare si depozite, peste 2.500 vehicule, peste 10.000 de angajati si o cota de piata de 47%.
Yurtici Kargo manipuleaza anual peste 82 milioane de de colete si prin parteneriatul cu Geopost, dezvolta servicii in Europa de Est, Balcani si Asia Centrala.