VikingProfil, companie cu capital integral romanesc, a anuntat miercuri intrarea in etapa finala a procesului in vederea vanzarii a 100% din actiuni catre liderul polonez in productia si distributia de tigla metalica Pruszynski.
„Tranzactia se va finaliza in maxim doua saptamani”, a precizat Marius Ghenea, presedintele si actionarul majoritar al companiei locale.
„Fiind vorba de o tranzactie privata, nu vom anunta valoarea ei, dar pot spune ca este o tranzactie care multiplica de cateva ori valoarea investita initial. Este o tranzactie nu foarte mare, insa pe de alta parte, poate fi una dintre cele mai rapide si interesante evolutii ale unui proiect dezvoltat ca investitie tip business angel, realizate pana in prezent in Romania”, a adaugat Marius Ghenea.
El a precizat pentru DailyBusiness.ro ca a investit initial 1 milion de euro la intrarea in business-ul VikingProfil si ca se asteapta sa incaseze o suma de cel putin 3 ori mai mare prin exit.
„In structura de participatie, 51% vs 49% pe care am stabilit-o in decembrie 2007 cu asociatul meu Radu Mircescu, amandoi realizam practic incasari similare din aceasta vanzare si putem sa facem noi investitii cu banii realizati in acest exit”, a mai spus Ghenea.
Potrivit acestuia, discutiile referitoare la vanzarea VikingProfil au inceput din luna aprilie, in paralel cu 3 mari companii din industrie, ce activeaza pe pietele din Polonia, Marea Britanie si respectiv in tarile scandinave.
Actionarii producatorului local de tilga metalizata au ajuns ulterior in conditii de exclusivitate cu investitorii din Polonia, „care au demonstrat in modul cel mai concret interesul lor substantial pentru aceasta tranzactie”, potrivit lui Ghenea.
„Putem vorbi astfel de intentia de vanzare a 100% din actiunile companiei catre grupul Pruszynski, astfel incat atat eu cat si asociatul meu, Radu Mircescu, fondatorul companiei, vindem impreuna”, a declarat Marius Ghenea, presedintele VikingProfil si un cunoscut business-angel roman.
Noul investitor a fost de acord sa continue in Romania planul initial de dezvoltare si extindere a afacerii creat de fondatorul companiei, Radu Mircescu. De asemenea, managementul, precum si structura de personal si organizare a VikingProfil vor ramane neschimbate, au mai precizat reprezentantii companiei.
Planul companiei VikingProfil intr-un interval de 18 luni presupunea doua etape de investitii, in valoare de aproximativ 1 milion euro in fiecare etapa.
In urma primei etape de investitii, de circa 1 milion euro, compania a dezvoltat inca doua filiale in tara, in Craiova si Cluj, a dezvoltat in continuare activitatea in Bucuresti si Ploiesti, a asigurat materia prima necesara scalarii in sus a productiei si a achizitionat noi echipamente pentru productia de tigla metalica.
„Avand acest cec in alb dat de catre puternica firma poloneza, pot afirma ca echipa VikingProfil, o echipa tanara, cu o medie de varsta de 28,7 ani, este fara indoiala una dintre cele mai performante de pe piata romaneasca de profil”, a completat Radu Mircescu, directorul general al companiei.
„Incerc sa arat pietei si antreprenorilor din Romania ca exista nu doar oportunitati de finantare cu sprijinul unor business-angels, ci si rute de exit sau de materializare rapida a acestor investitii, atat pentru ingerii-investitori cat si, mai ales, pentru antreprenori”, a punctat Ghenea.
Datorita cresterii cu 80% a vanzarilor in primul semestru al anului, pana la peste 5 milioane lei (1,35 mil. euro), business-ul a inceput sa atraga un interes semnificativ de la investitorii strategici, schimband planurile initiale ale actionarilor, care prevedeau un exit in minim 2-3 ani de la aceasta investitie.
„In momentul unei cresteri semnificative pe piata, au aparut mai multe oferte foarte interesante de preluare, iar in aceste conditii, desi oportunitatea de exit a aparut evident mult mai rapid decat ne asteptam, cred ca ar fi fost nerezonabil sa ramanem fixati pe planul nostru initial si sa refuzam o tranzactie foarte profitabila pentru noi si utila pentru companie, deoarece VikingProfil poate creste de la acest punct inainte mult mai bine sub umbrela unui jucator mai mare, strategic regional”, a adaugat Marius Ghenea.
Compania VikingProfil a realizat in primul semestru al anului 2008 un profit net in crestere cu 50% fata de intregul profit raportat pentru 2007, depasind astfel estimarile initiale pentru anul 2008, datorita in principal orientarii strategice a companiei catre un model eficient de vanzari directe, dar si catre furnizori importanti pe plan mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki.
VikingProfil estimeaza pentru 2008 un profit net total anual de peste 400.000 euro, respectiv aproximativ 7% din vanzari si un EBITA anual de circa 650.000 euro sau 11% din vanzari.
VikingProfil a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane euro si estimeaza pentru 2008 o crestere a vanzarilor pana la 6 milioane euro.
Compania, infiintata in 2005 la Ploiesti, detine in prezent filiale in Bucuresti, Craiova si Cluj si are printre furnizorii de materie prima pe cei mai importanti producatori de otel la nivel mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki. VikingProfil este o marca inregistrata a Vikingprofil SRL.
Grupul de companii Pruszynski este un lider de piata in productia si distributia de tigla metalica pe piata din Polonia, detinatorul si presedintele grupului fiind unul dintre cei mai bogati 50 polonezi, conform unui studiu recent din Polonia. Compania are investitii si in alte tari din regiune precum Ungaria, Slovacia, tarile baltice si birouri in SUA pentru activitatile internationale.
VikingProfil este specializata in productia si distributia sistemelor de invelitori metalice tip tigla metalica, piese de finisaj, precum si toata gama elementelor componente.