In moneda locala, cifra de afaceri a grupului german a crescut cu 28%. Acest rezultat a fost obtinut cu un numar total de 44 de magazine si aproximativ 14.000 de angajati.
Cu privire la primul trimestru al anului 2009, reprezentantii grupului Metro se asteapta ca vanzarile, in euro si cu ajustarile date de efectele calendaristice, sa fie la un nivel aproximativ celui din anul precedent.
Ei au remarcat o activitate comerciala dezvoltata in luna ianuarie, iar pentru luna februarie, aceasta a fost diminuata de lipsa unei zile de activitate fata de anul precedent, 2008 fiind an bisect. In ceea ce priveste dezvoltarea din luna martie, aceasta este influentata, in mare masura, de adaptarea la sarbatorile Pascale, potrivit reprezentantilor Metro.
Cresteri anuale de peste 6% ale vanzarilor pe termen mediu
Pe termen mediu, grupul Metro se asteapta ca vanzarile sa urce cu peste 6% pe an. In privinta veniturilor operationale (EBIT) inainte de elementele speciale, grupul estimeaza o crestere de peste 8% pe termen mediu.
Metro Cash & Carry Romania a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 6,014 mld. lei (1,63 mld. euro), in crestere cu 20% (in lei) si cu 8,6% (in euro) fata de anul trecut, cu 24 de magazine si 6.390 de angajati.
„Suntem multumiti de rezultatele obtinute in 2008 de Metro Cash & Carry Romania, aceste rezultate reflectand in directa masura rezultatele bune ale clientilor nostri, profesionisti HoReCa sau din comertul traditional”, a declarat Francois Oliver, director general al MCC Romania si Moldova.
Real Hypermarket: dublarea cifrei de afaceri in 2008
Anul trecut, Real Hypermarket Romania a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor, ca urmare a continuarii expansiunii si a unei cresteri organice la nivelul magazinelor existente.
Cifra de afaceri a crescut de la 1,22 mld. lei (367 mil. euro) in 2007 la 2,35 mld. lei (638 mil. euro) in 2008, ceea ce reprezinta o crestere de 92% in lei (73,8% echivalent euro ajustat cu efectele cursului de schimb) in comparatie cu anul anterior. In 2008, compania numara 20 de magazine si 7.568 de angajati.
In acelasi timp, Real si-a continuat planurile de expansiune pe piata de retail romaneasca prin deschiderea a 6 noi magazine dintre care ultimile 4, la Arad, Oradea, Pitesti si Suceava, intr-un timp de numai 5 saptamani (19 noiembrie – 29 decembrie).
”Cresterea de 92% a cifrei de afaceri fata de anul anterior demonstreaza ca ne situam pe drumul cel bun pentru atingerea obiectivelor planificate”, a declarat Tjeerd Jegen, director general Real Hypermarket Romania.
„Suntem multumiti de cea ce am realizat anul trecut: dublarea cifrei de afaceri, deschiderea de 6 noi magazine, cresterea numarului de angajati cu peste 3.000 fata de cifra anului anterior, cresterea numarului de clienti”, a mai spus acesta.
De la intrarea pe piata din Romania, Real a investit peste 430 milioane euro.
„Pentru anul 2009, ne-am propus continuarea planurilor de expansiune prin deschiderea de 4 noi magazine, ceea ce presupune o investitie estimata la aproximativ 75 de milioane de euro, si generarea de noi locuri de munca”, a adaugat Jegen.
Vanzarile intregului grup au crescut cu 5,8% ajungand la 68 miliarde euro in 2008.