„Este un proiect major care nu trebuie uitat, chiar daca a fost inceput inainte de 1989. Vom discuta la Ministerul Transporturilor si la Guvern despre acest obiectiv de importanta nationala si vom cauta resurse de finantare”, a spus Boc, citat de Mediafax.
Lucrarile la canalul Bucuresti-Dunare au fost incepute in 1986, dar au fost sistate dupa 1989.
Fostul Guvern a decis, in august 2008, ca o eventuala reluare a lucrarilor la canalul Bucuresti-Dunare sa fie precedata de un studiu de fezabilitate si de o analiza actualizata a proiectului, iar pana atunci lucrarile deja executate, inainte de 1989, sa fie conservate.
Prin finalizarea canalului, estimata in 2014, Capitala ar urma sa fie conectata la coridorul VII paneuropean de transport.
Calea navigabila de transport va asigura un tranzit de 20 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Oltenita, dintre care 16 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-1 Decembrie si patru milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-Glina.
Etapele necesare reluarii lucrarilor sunt elaborarea studiului de fezabilitate, proiectarea intregii lucrari la nivelul anului 2010 si apoi executia. Perioada de amortizare a investitiei este de circa 14 ani.
Dupa finalizare, pe canalul Bucuresti-Dunare ar trebui sa fie transportate marfuri in ambele sensuri, sa se produca energie electrica prin patru microhidrocentrale, sa se asigure apa pentru irigatiile terenurilor agricole din zona, iar terenurile adiacente canalului sa fie inchiriate pentru diverse constructii si utilitati.