Premierul Emil Boc a avut, luni, o intalnire cu reprezentantii companiei americane Bechtel, constructorul autostrazii Brasov-Bors, denumita „Autostrada Transilvania”, acestia dorind sa afle daca Executivul este dispus sa continue in acest an lucrarile la autostrada, potrivit Mediafax.
La finalul discutiei, premierul a anuntat ca Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, si compania Bechtel vor semna un protocol de continuare a lucrarilor in aprilie, luna in care va fi achitata si o noua transa din datoria fata de constructor pentru lucrarile executate pana in prezent.
Lucrarile vor fi finantate prin credite de angajamen stabilite in functie de volumul lucrarilor si achitate dupa executie.
Guvernul estimeaza ca in acest an vor fi incheiate lucrarile pentru aproximativ 20 kilometri din Autostrada Transilvania.
In ceea ce priveste concedierea angajatilor Bechtel, conducerea companiei americane va analiza in urmatoarele luni care este necesarul de personal pentru continuarea lucrarilor, partea romana apreciind ca doua treimi dintre muncitori vor fi pastrati.
Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Cluj a primit, luni, de la Bechtel o notificare privind disponibilizarea a peste 1.900 de angajati de pe santierul Autostrazii Transilvania, incepand cu luna aprilie, insa institutia a avertizat compania ca nu a respectat procedura legala de concediere colectiva.
Conducerea sindicatului din compania Bechtel a anuntat insa ca va cere, marti, AJOFM si Inspectoratului Teritorial de Munca Cluj sa faca demersuri pentru anularea deciziei de concediere colectiva a acestor persoane.
Liderul sindicatului, Mihai Lup, a declarat luni ca in cazul in care Bechtel va continua procedura de concediere colectiva, sindicalistii pregatesc actiuni de protest.
Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilau.
Pentru 2010, autoritatile au anuntat ca vor sa finalizeze, daca va exista finantare, tronsonul Turda-Gilau, prin construirea celorlalti 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcau, in lungime de 2 kilometri, si alti 18 kilometri intre localitatile Dolea si Sarsig, din Bihor, pe sectiunea 3C a autostrazii.