„In ciuda trendului descendent inregistrat de piata berii din Romania, in prima jumatate a anului 2010, am inregistrat o crestere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu acceasi perioada a anului 2009”, a declarat Jan Derck van Karnebeek (foto), director general Heineken Romania.
„In primul semestru al anului 2010, am continuat sa investim in marcile noastre si ne-am concentrat pe activele de baza ale companiei. In plus, ne-am imbunatatit abilitatea de a genera lichiditati printr-o revizuire atenta a investitiilor, prin programele de management al costurilor si prin managementul capitalului de lucru”,a explicat oficialul Heineken.
Conform Asociatiei Berarii Romaniei, in primele 6 luni ale anului 2010, piata berii din Romania a scazut cu aproximativ 11%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, fiind afectata de scaderea puterii de cumparare a romanilor.
Recesiunea economica a afectat si piata berii din Romania, determinand unele schimbari in comportamentul de consum al romanilor, unii dintre acestia alegand sa consume bere acasa, in detrimentul consumului in oras.
„Tinand cont de situatia economica actuala inregistrata atat la nivel international, cat si la nivel national, este dificil de prevazut cum va evolua industria berii in a doua jumatate a anului 2010. Evolutia pietei de bere depinde de mai multi factori, precum: puterea de cumparare a romanilor, comportamentul de consum al acestora si evolutia economiei nationale. Cu toate acestea, noi gandim si actionam pe termen lung: suntem in industria berii de peste 145 de ani. Suntem in Romania pentru a ramane, pentru a investi in continuare in companie si in marcile noastre”, a declarat Jan Derck van Karnebeek.
Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.
Heineken Romania are fabrici situate in Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta si 1.100 de angajati.