Ritmul de crestere al pietei anul trecut a fost de 30%, datorat in special evolutiei sectorului constructiilor.
„Daca anul trecut segmentul de adezivi a urcat cu circa 30 de procente, pana la 120 milioane de euro, anul acesta nu s-au mai vandut la fel de multe locuinte vechi, iar acest lucru va influenta piata”, a declarat pentru NewsIn Lavinia Ciurtin, managerul de marketing al diviziei de adezivi a Henkel Romania.
„In momentul cand cineva isi cumpara o locuinta veche, se gandeste sa o renoveze, sa isi puna gresie, faianta, si astfel cresc si vanzarile de adezivi”, a mai spus Lavinia Ciurtin.
Henkel Romania estimase la inceputul anului ca piata de adezivi va creste cu 20-25%, insa ulterior, prognoza a fost revizuita la circa 10-15%, ca urmare a stagnarii vanzarilor de apartamente.
In consecinta, compania si-a revizuit si cresterea cifrei de afaceri, prognozata initial la 40%, pana la 30%. Cifra de afaceri a Henkel din 2007 s-a ridicat la valoarea de 70 milioane euro, in crestere cu 40% fata de anul precedent.
Infiintata in 1994 ca filiala a companiei grupului mama din Austria, Henkel Romania are in prezent 600 angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 marci.
La nivel mondial, Henkel a realizat in anul fiscal 2007 vanzari in valoare de 13,074 miliarde euro. Grupul are peste 52.000 de angajati in intreaga lume.