Lansarea unui nou catalog este un moment important pentru business-ul Ikea, deoarece presupune modificari in structura stocurilor si a preturilor produselor. Catalogul se reinnoieste anual, viitoarea editie urmand sa fie tiparita in toamna anului 2008. Intre doua lansari de cataloage, Ikea nu mareste pretul niciunui produs din catalog, putand exista, eventual, ieftiniri datorate eficientizarii costurilor.
Contactati de catre DailyBusiness, oficialii companiei Moaro Trading, care detine franciza Ikea in Romania, nu au precizat valoarea investitiei in noul catalog si nici tirajul in care va fi tiparit.
In noul catalog vor fi prezentate 3.000 de produse.
Primul catalog Ikea a fost lansat pe 21 februarie, inainte de inaugurarea magazinului din Baneasa, si a avut un tiraj de 860.000 de exemplare. Productia si distributia de cataloage au necesitat o investitie de 1,3 milioane de euro.
Ikea estimeaza ca magazinul din Baneasa va realiza in 2007 o cifra de afaceri de 40 milioane euro, a declarat la inaugarea centrului Michael Lloyd, membru in Consiliul de Administratie al Moaro Trading.
Ikea a inregistrat in anul fiscal 2006 (1 septembrie 2005-31 august 2006), o cifra de afaceri de 17,5 miliarde euro la nivel global. In august 2006, retailerul suedez avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane.