Mihaela Muresan, marketing manager Ikea Romania, a declarat ca preturile a peste 4000 de produse din totalul de 8500 vor scadea cu 5% pana la 60%. Acestea vor fi valabile intre 1 septembrie 2010 si 31 august 2011.
”Preturile au scazut in medie cu 12% pe intreaga gama de produse. Procentele cu care preturile celor peste 4.000 de produse au scazut variaza de la 5% pana la 60%. Sunt produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru toate zonele casei, iar lista lor completa se gaseste pe www.Ikea.ro”, a declarat Muresan.
Oficialii Ikea a explicat scaderea preturilor prin eficientizarea activitatilor care a dus la un cost mai mic de productie, transport si vanzare.
”Costurile de achizitie si depozitare au scazut pentru unele articole, pentru ca sunt impartite pe o scara mai larga, la nivel global. Mai avem si avantajul deschiderii directe la porturile Marii Negre, care a contribuit la atingerea unei rate de livrare directa mai mare decat pana acum”, a declarat Cornel Oprisan, retail manager Ikea Romania.
Dincolo de preturile mai mici, noul catalog Ikea 2011 va contine, printre altele, trei familii de produse care vor avea, incepand de la 1 septembrie 2010, garantii extinse.
”Este vorba de canapelele si fotoliile din gamele Kivik, cu huse textile, si de cele din familia Smogen, din piele – ambele familii beneficiind de calitate zilnica garantata timp de 10 ani. Toate bateriile pentru baie au, de la aceeasi data, 10 ani de garantie. Saltelele Sultan, in plus fata de garantia de 25 de ani, pot fi inlocuite dupa 90 de zile de la cumparare cu o alta saltea”, se precizeaza intr-un comunicat al companiei.
Cu un singur magazin, Ikea este cel mai mare retailer local de mobila, cu afaceri de 349,24 milioane lei (83,2 milioane euro) in 2009, in scadere cu 9%. Restaurantul companiei genereaza circa 6% din vanzarile totale, adica 21 milioane lei (5 milioane euro).
Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia.
Magazinul din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a tara. In momentul de fata compania are 301 de magazine in 37 de tari sau teritorii. Ikea Group detine 268 de magazine in 26 de tari. Celelalte 33 de magazine sunt operate prin francize locale in 15 tari sau teritorii.