Noua editie a catalogului a fost produsa integral in Romania, urmand a fi distribuita intre 20 august si 9 septembrie in Bucuresti si in orasele Pitesti, Targoviste, Urziceni, Ploiesti si, mergand pe DN1, pana la Comarnic. Distributia se va face ca si anterior, prin lasarea la usa sau in cutia postala a catalogului.
Intregul buget de marketing si publicitate pe anul fiscal 2007-2008 se ridica la 2,5 mil. euro.
Preturile produselor din noul catalog sunt in medie cu 12% mai mici decat cele percepute in urma cu cinci luni, cand compania a debutat in Romania. Printre motivele reducerii preturilor se numara faptul ca vanzarile au fost peste asteptari, iar costurile de productie si logistica au fost optimizate, conform oficialilor Ikea Romania.
„Avand in vedere rezultatele bune obtinute in primele luni de cand IKEA se afla pe aceasta piata, precum si a reducerii costurilor de productie, transport si manipulare, reusim sa ieftinim produsele pe o piata a mobilei care se va scumpi anul acesta cu aproximativ 7%”, a spus Cornel Oprisan, director general al IKEA Romania.
Compania estimase initial pentru acest an, vanzari de 40 mil. euro.
Noul catalog are 284 de pagini, cuprinzand 3.000 de produse din cele aproximativ 7.000 din toata gama Ikea. Gama de produse pentru 2008-2009 va cuprinde aproximativ 25% de articole complet noi, ce vor fi introduse incepand cu septembrie 2007 si pe tot parcursul anului viitor, pana in august 2008, data la care va aparea urmatorul catalog al companiei suedeze.
Potrivit lui Oprisan, odata cu scumpirea generala a mobilei, piata va creste cu aproximativ 15%, pana la o suma de aproximativ 700 mil. euro.
Oficialii companiei au spus ca este inca prea devreme pentru a transmite valoarea vanzarilor sau numarul de clienti care au venit la Ikea Romania
„Ieftinirea produselor Ikea Romania este posibila si datorita faptului ca doar 5,6% dintre acestea sunt de productie romaneasca, restul fiind importuri. In anul 2009, daca vom observa ca avem de castigat daca vom realiza mai multe produse in Romania, poate vom creste acest procentaj”, a spus Muresan.
Lansarea unui nou catalog este un moment important pentru business-ul Ikea, deoarece presupune modificari in structura stocurilor si a preturilor produselor. Catalogul se reinnoieste anual, viitoarea editie urmand sa fie tiparita in toamna anului 2008. Intre doua lansari de cataloage, Ikea nu mareste pretul niciunui produs din catalog, putand exista, eventual, ieftiniri datorate eficientizarii costurilor.
Magazinele Ikea sunt prezente in 35 de tari prin 258 de magazine. Intre lunile septembrie-august 2006, compania a obtinut o cifra de afaceri globala de 17.568 mil. euro.
Printre concurentii companiei in Romania se numara companii ca Mobexpert sau Elvila.