Cornel Oprisan, directorul general al Ikea Romania, a spus miercuri, la anuntarea rezultatelor pe primele sase luni, ca vanzarile sunt cu 70%-75% mai mari fata de estimarile initiale. Reprezentantii companiei mizeaza pe dublarea vanzarilor in urmatorul an, in perioada septembrie 2007 – august 2008, la 80 de milioane de euro.
Primul magazin al companiei in Romania, si singurul deocamdata, a fost deschis in a doua parte a lunii martie, in zona Baneasa din Capitala.
Retailerul a avut o activitate profitabila din punct de vedere operational pe piata din Romania, iar amortizarea investitiei se va realiza in 4 ani, similar cu un magazin al companiei din Grecia, in conditiile in care in mod normal magazinele Ikea din intreaga lume au nevoie de 5 ani pentru a indeplini acest obiectiv, au spus reprezentantii Ikea Romania.
Dupa aparitia catalogului din septembrie, numarul de vizitatori ai magazinului Ikea din Bucuresti a crescut cu 40% fata de media lunilor anterioare, unul din motivele acestei cresteri fiind scaderea cu 12% a preturilor produselor, conform companiei.
In primul semestru din 2007, Ikea a inregistrat 1,4 milioane de vizitatori si 4,6 milioane produse vandute. Contractele cu clienti companii mici si mijlocii au reprezentat 3% din totalul vanzarilor.
Compania a inregistrat vanzari de 5 mil. euro in primele trei saptamani de la deschiderea magazinului din Baneasa.
Orasul in care va fi amplasat urmatorul magazin Ikea din Romania nu a fost facuta public deocamdata, insa reprezentantii retailerului au declarat ca pana la sfarsitul lui septembrie vor achizitiona un teren de 26.000 metri patrati, intr-un oras cu peste 300.000 de locuitori.