Initial, oficialii companiei estimau pentru anul financiar care s-a incheiat la 31 august 2008 o cifra de afaceri de 80 milioane euro (fara TVA), 95,2 milioane euro cu tot cu TVA, cu 4,2 milioane euro mai putin decat au realizat.
„Am cautat si am gasit solutii punctuale de imbunatatire a circuitului logistic, in privinta depozitarii si a transportului, asa incat produsele din magazin sa aiba preturi accesibile, fara a face rabat de la calitate, design si functionalitate”, a declarat Cornel Oprisan, manager de retail al Ikea Romania.
„Volumul mare al vanzarilor inregistrat in acest an este rezultatul eforturilor echipei Ikea de eficientizare a activitatii”, a mai spus Oprisan.
In perioada 1 septembrie 2007 – 31 august 2008, vanzarile produselor de mobilier a fost de 60% din totalul produselor comercializate, restul de 40% fiind decoratiuni si accesorii.
Din categoria mobilier, cele mai bine vandute produse au fost dulapurile Pax, cu 19.700 de unitati, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu 15.600 de bucati si corpurile de bucatarie Faktum, care au inregistrat vanzari de 13.600 de unitati.
Din categoria accesorii, cele mai mari vanzari le-au inregistrat becurile economice Sparsam, cu peste 230.000 de bucati, urmate de pernele si pilotele Mysa si Gosa cu peste 180.000 de bucati.
Pana la sfarsitul anului fiscal 2009, oficialii companiei estimeaza vanzari totale de peste 110 milioane euro, cu 10,6% mai mult decat vanzarile realizate in anul fiscal care abia s-a incheiat.
In primul an de functionare, adica perioada martie 2007 – martie 2008, compania a inregistrat vanzari de 87 de milioane euro, valoare ce include taxa pe valoarea adaugata.