Editura Publica
Co.Lectia de leadership
Pret 52 lei
Cartea intr-un minut:
Cartea este o pledoarie pentru inovatii radicale in orice tip de afacere. Intr-o lume nonlineara numai ideile nonlineare vor crea bogatii.
Cronica DailyBusiness.ro
Orice companie care doreste sa reziste hipercompetitiei va trebui sa inoveze. Aceasta este provocarea revolutiei in industrie. Reinnoirea trebuie sa se gaseasca atat la nivelul sistemelor si proceselor, cat si al obiectivelor si misiunii. Imaginatia necesara pentru noi concepte de afaceri este ieftina.
Amplificatorii de profit pot fi grupati in patru categorii: cresterea veniturilor, eliminarea competitiei, domenii economice strategice si flexibilitatea strategica. Universitatile Oxford si Cambridge sunt doua dintre cele mai vechi modele prin care se cresc veniturile.
Eliminarea concurentei se face prin detinerea pozitiei de lider, prin controlul nodurilor strategice si acapararea clientilor prin contracte de furnizare pe termen lung, prin designul produselor.
Economiile strategice sunt de scara, specializate si de diversificare. Scara determina cresterea eficientei printr-o mai buna utilizare a capacitatii de productie, o putere de cumparare mai mare, forta de a impune preturile in domeniu.
Economiile de diversificare apar din impartirea marcilor, bunele practici, infrastructura de tehnologie a informatiei intre unitatile unei afaceri sau intre tari.
Intr-o lume care se schimba rapid, flexibilitatea strategica ii permite companiei sa fie la curent cu fluxul pietei si sa aiba profituri mai mari.
Sunt cateva reguli pentru a crea organizatii care inoveaza in mod obisnuit si continuu.
Prima regula este ca organizatia sa aiba asteptari nerezonabile. Absenta aspiratiilor curajoase creeaza strategii conformiste.
A doua regula este ca afacerea sa fie definita in mod flexibil. Compania trebuie redefinita in functie de ce are si ce stie, si nu in functie de ce face.
A treia regula este sa urmeze o cauza, nu o afacere. Fara un simt al responsabilitatii si o vocatie, nu exista revolutionari. Grupul tinerilor care are cel mai mare interes in ce priveste viitorul trebuie lasat sa vorbeasca.
Firma trebuie sa asigure o piata de inovatie. O companie de marime medie din Silicon Valley primeste 5.000 de planuri de afaceri nesolicitate pe an.
Pana cand angajatii nu au convingerea ca ideile care incalca regulile sunt calea cea mai sigura pentru crearea de bogatii atat pentru ei, cat si pentru companie, piata ideilor va ramane nemiscata. Cei mai buni angajati au nevoie de o munca interesanta si de avantaje, altfel vor depune armele.
A sasea regula este ca firma sa faca experimente cu risc redus si sa transfere riscul la parteneri.
A saptea regula spune ca inovatia dispare si cresterea se opreste cand compania nu se divizeaza si nu face diferentieri.
Ultima regula consta in conectare. Inovatia nu este un act individual, ci se naste in urma unui joc combinat intre idei, perspective, experiente si valori.