„In luna august, cresterea vanzarilor la articole scolare, atat produse de papetarie, cat si instrumente de scris, incepe sa se resimta pe piata, vanzarile fiind cu 75-100% peste media lunara”, declara Ligia Zaharia, director de marketing al Diverta. „In luna septembrie vom ajunge la cresteri si mai spectaculoase – de peste 500 de procente fata de lunile obisnuite. Tot in aceasta perioada traficul de clienti in magazinele Diverta se dubleaza”.
Vanzarile asteptate de Diverta pentru debutul noului sezon scolar sunt cu 30 de procente mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In anul 2006, cele mai mari vanzari au fost reprezentate de caiete (30 de procente din segmentul articolelor scolare), urmate de accesorii (radiere, ascutitori, seturi de geometrie, articole din hartie precum cea creponata si glace, etichele scolare, plastelina etc) cu 19 procente. 13 procente sunt reprezentate de articolele de desen (acuarele, tempera, pensule, bloc de desen), in timp ce 12 procente revin vanzarilor de ghiozdane si penare, fiind urmate de markere, creioane cerate si colorate petru copii cu 10 procente.
Cresterea cu peste 30 de procente din acest an se va datora, in principal, extinderii portofoliului de produse cu noi branduri printre care Bratz, Hot Wheels, Ratatouille, Mickey Retro, Spiderman 3, au spus oficialii companiei.
O alta grupa de produse care va sustine cresterea de vanzari este reprezentata de rechizitele scolare branduite cu personajele clasice aflate inca in topul preferintelor copiilor, cum ar fi Harry Potter, Princess, Barbie, Witch, Winnie the Pooh.
Tendinta consumatorului roman se indreapta catre produsele de brand. Comportamentul consumatorilor fata de articolele scolare este puternic influentat de serialele de desene animate, de lansarile de filme in cinematografe si pe DVD, dar si de elementele de design si calitate.