Editura Curtea Veche
Colectia Carti Cheie
Pret 24 lei
Titlu original : What you say is what you get. How to master power talking, the language of success
Cartea intr-un minut:
Tehnicile limbajului pozitiv ajuta la crearea unei impresii pozitive asupra celorlalti. Fiecare aspect al vietii se modifica odata cu invatarea limbajului pozitiv.
Cronica DailyBusiness
Cei care folosesc limbajul pozitiv proiecteaza asteptari pozitive. Inlocuirea unui singur cuvant cu un altul poate schimba in intregime nuanta unui raspuns. A spune „voi face aceasta cu placere” transmite o atitudine pozitiva, cooperanta. Cei care folosesc limbajul pozitiv fac ceva, nu incearca sa faca ceva.
Oamenii nu aud informatiile care transmit ca se poate intampla ceva rau. Atunci cand cred ca nu poate fi mai rau decat este, nu le pasa ca se intampla ceva rau. E mai bine sa afle ce se face pentru ei, nu ce nu ar trebui sa li se faca.
Sunt foarte putine lucruri pe care o persoana nu le poate face. De aceea, cuvintele „nu pot” ar trebui sa fie eliminate din vocabular si sa fie inlocuite cu „inca nu am facut asta, dar ma straduiesc”. Handicapurile sunt usile pe care fiecare le accepta inaintea lui. O provocare este un lucru care trebuie depasit.
Expresiile obisnuite, ca „nu ma pricep la asta” trebuie sa fie inlocuite cu expresii care dau putere, gen „ma straduiesc sa devin mai bun la asta”.
Cei care folosesc limbajul pozitiv ii apreciaza pe cei care merita. Ii lauda pe cei care reusesc si sarbatoresc fiecare eveniment pozitiv din viata lor. Le fac complimente oamenilor si le spun ca s-au descurcat bine, mai ales atunci cand acestia nu se asteapta.
Scuzele pentru defecte imaginare nu-si au rostul, actiunea de a schimba ceea ce nu merge este mai potrivita. Fiecare persoana este importanta si ar trebui sa vorbeasca despre ea cu mandrie si intr-o maniera pozitiva.
Oamenii care folosesc un limbaj pozitiv isi revin repede dintr-un posibil esec. E fireasca reactia negativa atunci cand lucrurile merg prost, experienta arata ca limbajul pozitiv se dobandeste cu efort. Concentrarea trebuie sa fie asupra viitorului, nu asupra trecutului care nu se mai poate modifica.
Nicio situatie nu poate fi un dezastru final, din orice situatie se poate reveni si merge inainte. Daca situatia este acceptata, toata energia va fi indreptata spre rezolvarea ei.
Oamenii care folosesc limbajul pozitiv isi asuma responsabilitatea si nu vorbesc despre viata lor ca si cum ar fi dirijata de imprejurari asupra carora n-au control. Ei modeleaza imprejurarile.
[quote=]In fiecare zi, o relatie poate fi imbunatatita prin punerea unei intrebari referitoare la ce se poate schimba[/quote]
Intr-un conflict, limbajul trebuie sa arate intentia de a coopera si nu de a lupta cu celalalt. Astfel, se arata ca cei implicati in conflict sunt de aceeasi parte a baricadei.
Oamenii cu un limbaj pozitiv trec direct la subiect, inlatura vorbaria inutila si spun exact ce vor.
Cand fac o promisiune, oamenii pozitivi isi iau o marja de siguranta, astfel incat sa poata face o surpriza placuta celuilalt, depasindu-i asteptarile. Ei recunosc imediat o gresala si spun ca le pare rau. Dezamorseaza posibilele izbucniri emotionale, evita confruntarile si consolideaza respectul celorlalti fata de caracterul lor.
Oamenii pozitivi le spun celor de care sunt mandri ca ii admira. Pentru verificarea insusirii unui limbaj pozitiv este importanta asocierea cu un partener, care sa ajute le supravegherea limbajului. O persoana care nu foloseste limbajul pozitiv poate fi recunoscuta imediat.