„In clipa aceasta, din pacate, starea proasta a infrastructurii ne protejeaza de operatorii internationali care ar intra pe teritoriul Romaniei, deoarece trebuie sa respecte drepturile pasagerilor, lucru care va fi greu de realizat, pentru ca infrastructura nu iti ofera un orar fix”, a declarat Stoica, in cadrul evenimentelui „Zilele Feroviare”, organizat de Asociatia Industriei Feroviare.
Romania este obligata sa liberalizeze piata transportului feroviar de calatori din 2010.
CFR Calatori dispune de material rulant cu care ar putea circula in statele membre UE, a precizat Stoica. Totusi, pentru deschiderea pietei, este necesara infiintarea unui organism independent care sa monitorizeze piata. In prezent, acesta nu a fost inca infiintat.
„Ca sa iesim pe piata transportului european trebuie sa avem material rulant agreat, si CFR Calatori, prin achizitiile din ultimii ani, dispune de acesta. Mai trebuie sa obtinem trasee, sa platim taxe de acces, dar trebuie sa ne facem mai intai o politica de marketing”, a mai spus Stoica.
Liberalizarea pietei de transport feroviar de marfa a avut loc in 2007. In Romania exista in prezent cativa operatori internationali care efectueaza transporturi.