Strategia pentru 2010 a grupului italian de firme de constructii vizeaza continuarea programului de investitii, atat in productia marfurilor de profil, cat si in extinderea portofoliului de produse pentru proiecte din domeniul energiei sau agriculturii.
„Aplicatiile in metal sunt infinite, iar liniile de productie actuale ale firmelor noastre pot fi usor reajustate pentru a realiza, de exemplu, panouri voltaice, sisteme de irigatii, silozuri sau depozite agricole. Nu ne-am propus sa pierdem cotele de piata actuale din domeniul constructiilor, dar vrem sa ne extindem si pe alte segmente”, a declarat Luigi Caverni, administratorul grupului Menatwork.
El a previzionat ca bugetul de investitii pentru anul viitor nu a fost inca stabilit, adaugand ca sumele vor fi destinate exclusiv productiei.
Grupul a inaugurat, recent, la Popesti-Leordeni, un showroom dedicat solutiilor de economisire si eficientizare a consumului energetic, orientate si catre zona de energie regenerabila. Menatwork are in derulare un proiect de parc industrial in apropierea Bucurestiului, proiect care va fi continuat in 2010.
Menatwork a fost infiintat in 1984, in Italia si a serbat, recent, 15 ani de prezenta pe piata locala, perioada in care a infiintat in Romania 20 de firme specializate in productia si distributia materialelor de constructii, iar cifra de afaceri la nivel local crescut de la 1,2 milioane de dolari, in 1995, la peste 80 de milioane de euro, la sfarsitul anului precedent.
Cifra de afaceri in scadere cu 30%
Potrivit estimarilor Menatwork, cifra de afaceri a grupului se va diminua in acest an cu aproximativ 30%, la 65 milioane de euro, din cauza reducerii cererii de materiale de constructii, a fluctuatiilor costurilor materiei prime si a cursului valutar, dar si a creditelor, care reprezinta o treime din totalul cifrei de afaceri.
„2010 va fi unul dificil pentru constructii, in opinia mea piata isi va reveni abia din 2011, insa Romania va avea nevoie de dezvoltare, iar evolutia economica va depinde foarte mult de stabilitatea sistemului politic, de capacitatea acestuia de a debloca fondurile europene si de a atrage investitorii”, a afirmat Luigi Caverni.
„Romania este in continuare atractiva pentru investitii, insa e important pentru investitori sa gaseasca aici structurile necesare pentru a incepe proiecte. De exemplu, in sectorul energetic exista multi potentiali investitori, care sunt descurajati insa de lipsa acestor parghii care sa le sustina dezvoltarea afacerilor”, a adaugat Caverni.
Cele 20 de firme din Romania ale Menatwork fabrica si distribuie materiale de constructii si produse pentru amenajari de interior si exterior, care sunt distribuite catre circa 15.000 de clienti. Grupul are filiale in Romania, Italia, Ungaria si Republica Moldova, iar produsele sunt comercializate in 16 tari din Europa, ponderea exporturilor in totalul vanzarilor fiind de 40%. La nivel de grup, Menatwork are aproximativ 500 de angajati, din care aproximativ 70% lucreaza in productie.