Pe piata locala, JTI detine o cota de piata de peste 25% si concureaza cu companii ca British American Tobacco (BAT) si Philip Morris.
Portofoliul JTI include, conform datelor proprii, 3 dintre cele mai vandute 5 marci la nivel international: Winston, numarul 2 la nivel mondial, Mild Seven si Camel – brand cu o vechime de aproape un secol.
Marcile din portofoliul companiei sunt: Sobranie in categoria Prestige; Camel, Glamour, Salem si Benson&Hedges pe segmentul Premium; Winston in categoria Mid; Winchester, More, Monte Carlo, Ronson si Smart, pe segmentele Base si Value.
Valoric, Winston este brandul nr. 1 pentru JTI Romania, urmat de Winchester si More, potrivit datelor companiei.
„In primele 3 luni ale anului 2009, cea mai spectaculoasa evolutie a avut-o marca Glamour, din categoria tigaretelor Premium super slims. Astfel, in primul trimestru al anului, volumul vanzarilor produselor Glamour s-a dublat fata de aceeasi perioada a anului 2008”, au precizat reprezentantii JTI Romania.
JTI a implinit recent 10 ani de existenta. In anul 1999, Japan Tobacco Inc., achizitiona divizia internationala a companiei RJ Reynolds, luand astfel nastere cel de al treilea mare producator mondial de produse din tutun.
Astfel, toate subsidiarele RJ Reynolds din afara SUA au devenit parte a Japan Tobacco Inc, creandu-se astfel o noua companie – Japan Tobacco International (JTI), cu sediul central la Geneva (Elvetia).
Ulterior, in anul 2007, JT si-a consolidat pozitia printr-o alta achizitie, cea a Gallaher Group.
In prezent, JTI (divizia internationala a JT) isi comercializeaza marcile in peste 120 de tari si are 23.000 de angajati in intreaga lume.
Activitatea companiei in Romania a inceput in 1993, RJR Romania fiind parte a corporatiei americane RJ Reynolds, una dintre primele multinationale prezente pe piata locala.