Kai detine 2 fabrici in Bulgaria cu o capacitate de productie de 18 milioane metri patrati, peste jumatate dihn productie fiind destinata exportului in 19 tari europene.
Compania este detinuta in proportie de 70% de fondul de investitii Advent International si isi propune sa devina liderul pietei locale in furnizarea de placi ceramice.
Valoarea pietei din Romania de placi ceramice a fost estimata anul trecut de principalii jucatori la nivelul de 300 milioane de euro.
Update 13:45 – Piata de placi ceramice va creste cu 5-10% in 2010
Piata de placi ceramice va creste anul viitor cu 5-10%, dupa scaderea de 20-30% estimata pentru anul acesta, a spus pentru DailyBusiness.ro Catalin Rotaru, country manager Kai Romania.
De asemenea, Rotaru preconizeaza ca piata de profil va reveni la nivelul de 300 mil. euro atins anul trecut in 2011.
Oficialul Kai Romania considera ca scaderea pietei din acest an va fi mai mare in valoare decat in volum. Aceasta pentru ca romanii s-au orientat catre placile ceramice din categoria economica.
Segmentul economic reprezinta 50% din totalul pietei si produsele din aceasta categorie au un pret de retail cuprins intre 15-25 lei/mp, potrivit datelor Kai Group.
Aceste produse provin din productia interna, asigurata de Lasselsberger, dar si din importuri din tari precum Spania, Egipt, Turcia si China.
Segmentul mediu, pe care bulgarii de la Kai vor sa se pozitioneze in Romania, reprezinta 30-35% din totalul pietei iar preturile variaza intre 25-70 lei/mp.
Segmentul premium, reprezentand 10-15% din intreaga piata, cuprinde produse cu preturi de retail de peste 70 lei/mp.
Rotaru a mai spus ca 5% din cifra de afaceri a companiei este alocata bugetului de promovare.