Pe piata produselor de vata minerala, estimata la 50 mil. euro, grupul german Knauf concureaza cu francezii de la Saint Gobain, care detin o unitate de productie de vata minerala in Romania, prin Isover.
Anul trecut, Knauf Insulation Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 7 mil. euro, peste asteptari, iar pentru 2009 estimeaza o crestere de 20%.
Pe de alta parte, vanzarile pe primul trimestru, desi in crestere cu pana la 10%, au fost sub asteptarile companiei, de 15-20%. Cresterea de 20% estimata pentru intregul an se bazeaza insa pe oferirea unor produse noi, cat si pe extinderea retelei de distribuitori, de la 40-50 in prezent.
Conform estimarilor Knauf Insulation, investitiile in izolarea termica a spatiilor de locuit pot fi recuperate intr-o perioada mai mica de 4 ani, iar in decurs de 30 de ani se economiseste de 7 ori mai mult fata de investitia realizata.
Costul reabilitarii termice se ridica la 3.500 euro pentru un apartament, conform unor calcule ale Ministerului Dezvoltarii. Din aceasta suma, potrivit noilor reglementari, proprietarul trebuie sa achite 20%, adica 700 euro, spre deosebire de anul trecut, cand se aplicau vechile reglementari si trebuia sa acopere 30% din costul total.
„In 2009, izolarea locuintelor ramane un subiect de actualitate, chiar si in contextul crizei economice”, a declarat Adrian Garofeanu, director comercial Knauf Insulation Romania.
El a adaugat ca interesul populatiei pentru reducerea facturilor de intretinere prin reducerea consumului de energie, implicit prin izolarea optima a locuintelor, este in crestere si sustine dezvoltarea pietei materialelor izolante.
Knauf Insulation are aproximativ 5.000 de angajati in peste 50 de tari din intreaga lume si 30 de unitati de productie in Europa, Rusia, Marea Britanie si Statele Unite. Divizia de materiale izolante a grupului german Knauf a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de peste 1 miliard euro.