Targetul de crestere a profitului net pentru 2008 a fost coborat la 15%-20%, fata de asteptarile initiale de 25%-30%.
Se estimeaza ca vanzarile grupului vor creste cu doar 3%-4,5%, fata de rata asteptata de 4-5,5%, pe fondul declinului cosumului in SUA si Europa.
„In SUA precum si in Europa, consumatorii tind sa sa isi schimbe obiceiurile de consum din cauza preturilor in crestere la carburanti si alimente precum si a problemelor de pe pietele finaciare si imobiliare”, a comunicat Delhaize.
Delhaize este cel mai recent lant de supermarketuri dintr-un lung sir care isi vad profiturile deterioarate din cauza crizei economice. Saptamana trecuta, grupul francez Carrefour, al doilea mare jucator de pe piata globala de profil dupa Wal-Mart, a anuntat ca vanzarile din T2 au dat semne clare de incetinire si a notat ca cumparatorii incep sa inlocuiasca produsele brandurilor puternice cu cele ieftine, tendinte observate, de altfel, si de Delhaize.
Delhaize asteapta pentru T2 un venit de 4,5 miliarde de euro, cu 7,5% in scadere fata de perioada similara a lui 2007 si un profit operational de 194 milioane de euro, cu 22% mai mic. Rezultatele financiare ale Delhaize pentru ultimele trei luni vor fi date publicitatii la inceputul lui august.
Delhaize Goup, cu sediul central in Belgia, opereaza in America de Nord, Europa si de curand si in Asia de Sud-Est. In Statele Unite sunt situate cele mai multe magazine din reteaua Delhaize Group, peste 1.500 magazine.