„Pentru acest an targetam o cota de piata de 9-10% pe baza portofoliului de produse din prezent. Pentru a ne atinge obiectivul ca produsele noastre sa fie una din primele 3 marci preferate ale romanilor, in 2009 trebuie sa atingem o cota de piata de minim 12%”, a precizat presedintele CA Lipomin.
Acesta a mentionat ca din cauza incheierii tardive a tranzactiei cu Herculane, compania nu va reusi sa valorifice din plin potentialul oferit de intrarea pe piata apei minerale plate in acest an.
Oficialul Lipomin a mai spus ca la un volum de 150 milioane de litri imbuteliati, estimat pentru 2009, compania ar putea inregistra o cifra de afaceri de 15 milioane euro.
Apa minerala plata imbuteliata la Herculane sub brandul Carpatina va genera 30% din vanzarile companiei in 2009, anticipeaza Mihai Bratu.
Potrivit acestuia, cel mai bine vandut produs al companiei in acest an este apa minerala carbogazoasa Lipova Forte, care a beneficiat de intrarea in retelele de distributie ale Carpatina, inregistrand cresteri de 30% in primul semestru.
Brandul Lipova cuprinde de asemenea si varianta light, dar cea forte genereaza majoritatea vanzarilor (85%).
La nivelul brand-ului Carpatina, ponderea in vanzari este egala intre varianta forte si cea light, a apreciat Bratu.
Consumul de apa plata, in crestere
Mihai Bratu a aratat ca apa minerala necarbogazoasa (plata) a avut o tendinta ascendenta, cu o pondere de 30% in consumul total de apa minerala in 2007, fata de 8% in 2004. Cu toate acestea, ponderea apei plate in consumul total de apa minerala va continua sa creasca, pana la 40% in 2009, dupa care raportul fata de apa minerala carbogazoasa va ramane constant, conform lui Bratu.
El a mai spus ca 60% din vanzarile companiei se realizeaza prin canale de distributie de tipul retelelor mari de retail, iar restul de 40% prin distribuitori regionali.
Compania intentioneaza sa creasca volumul de vanzari prin distribuitorii regionali, estimand un nivel de prezenta de 80% in centrele de distributie de pe teritoriul tarii (excluzand segmentul HoReCa) in 2009.
Lipomin are in momentul de fata un nivel de prezenta de 50-55% pe retailul clasic.
„Lipsa apei plate din portofoliul nostru a reprezentat un handicap pentru noi, in conditiile in care un distribuitor prefera sa livreze intregul sortiment de produse clientilor din teritoriu, iar apa plata este un segment in crestere”, a explicat Bratu.
Compania vrea sa intre pe piata de still drinks si bauturi energizante
Presedintele CA Lipomin a mentionat ca valoarea investitiilor alocate pentru perioada 2007-2008 de Lipomin s-a cifrat la 7-8 milioane euro si ca pentru sustinerea proiectelor companiilor din 2009 se vor mai aloca alte 4 milioane de euro.
„Vom investi inca 4 milioane de euro in dezvoltarea unor capacitati complementare de productie la fabrica de la Herculane, care ne vor permite sa intram pe pietele bauturilor racoritoate plate (still drinks) si energizante. In 2009, speram sa fim un jucator pe aceste piete”, a mai spus Bratu.
Bauturile racoritoare plate ce vor fi produse la Herculane vor fi pozitionate pe segmentul premium si vor avea la baza apa minerala plata, conform lui Bratu.
Atat pe segmentul still drinks, cat si pe cel al bauturilor energizante, Lipomin targeteaza una din primele cinci pozitii din piata in primii 3 ani.