„Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numarului de proiecte rezidentiale si non rezidentiale, precum si blocarea creditarii au fost principalele motive care au dus la diminuarea pietei de placi ceramice in 2009”, a spus Macarescu.
„Anul acesta speram ca piata de profil din Romania se va diminua doar cu 10 procente, ajungand la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro”, a adaugat reprezentantul Cesarom.
In 2009 piata de placi ceramice a fost de 110 milioane euro, in scadere cu 40% fata de 2008.
Compania, care a devenit incepand cu 2004 membru al grupului austriac Lasselsberger, mizeaza in acest an pe o crestere a afacerilor cu 10%, pana la 38,5 mil. euro, pe fondul majorarii exporturilor.
Cesarom a exportat incepand cu 2009 pe pietele din Grecia si Bulgaria, iar pentru anul in curs mizeaza pe cresterea ponderii exporturilor, fata de anul trecut, de la 1% la 5% din cifra de afaceri.
In 2010 reprezentantii Cesarom mizeaza pe revenirea pe profit.