Editura Codecs
Pret 40 lei
Titlu original : The Project Manager – Mastering the art of delivery
Cartea intr-un minut :
Richard Newton a cautat cartea care sa-i spuna de ce unii manageri reusesc constant, iar altii doar cu eforturi mari. Nu a gasit-o si s-a hotarat sa scrie el aceasta carte.
Au fost nenumarate studii pe tema procentajului scazut de proiecte predate la timp si in limitele bugetului. De ce aptitudini are nevoie un manager de proiect, ce stiluri trebuie sa evite astfel incat sa aiba mereu succes – veti afla din aceasta carte.
Cronica DailyBusiness
Pentru Richard Newton, managerii de proiect cu adevarat capabili, care inteleg si utilizeaza bine mecanismele manageriale se, diferentiaza prin personalitatea lor.
Dintre managerii bine pregatiti, exista unii care reusesc constant sa obtina rezultatele dorite, in timp ce altii nu razbat decat cu mare greutate. Aptitudinile de comunicare, trasaturile de caracter indispensabile unui manager de proiecte, intelegerea a ceea ce se doreste de la proiect, stilurile personale care ar trebui evitate, organizarea preliminara a proiectului tinand cont de realitatile practice, sunt temele principale ale acestei carti.
Managerul de proiect detine responsabilitatea pentru definirea sferei de cuprindere a activitatii din cadrul proiectului, planificarea activitatii si determinarea necesarului de resurse, organizarea alocarii resurselor, gestionarea lucrarilor si solutionarea eventualelor probleme. El decide ce intra in obiectul de activitate, cand apeleaza la autoritatea superioara, cand este cazul sa faca si cand sa delege, ce grad de risc este admisibil, etc.
Trei categorii de motive ii pot determina pe manageri sa se implice intr-un proiect: continutul, complexitatea si anvergura proiectului.
Sfatul autorului este sa reflectati, sa planificati si sa puneti in aplicare deliberat si cu efect ceea ce vreti sa comunicati. Pe parcursul a sase lectii de ascultare, el strabate procesul comunicarii cu clientul.
Lectia de ascultare numarul 1 este sa explicitati ipotezele si regula de aur este sa verificati daca ati inteles bine. Nu presupuneti nimic si daca vi se pare ca intrebarile sunt intemeiate, atunci cereti persoanei in cauza sa expliciteze ipotezele respective.
Lectia de ascultare numarul 2 va cere sa stabiliti o definitie clara a sferei proiectului si sa puneti in scris aceste informatii. Daca nu-l puteti formula in scris, atunci e foarte probabil ca nu l-ati inteles pe deplin.
Lectia de ascultare numarul 3 este sa cautati sa intelegeti cerintele clientului. Managerul de proiect trebuie sa aiba o idee logica asupra modului in care se incheaga totul la un loc.
Lectia de ascultare numarul 4 consta in verificarea permanenta. Periodic, managerul de proiect reia discutia cu clientul si verifica cerintele definitorii de baza.
Lectia de ascultare numarul 5 se refera la faptul ca nevoile clientului nu se opresc la specificatia cerintelor.
Lectia de ascultare numarul 6 este sa nu transformati proiectul intr-unul personal. Nu uitati cine are ultimul cuvant, proiectul ii apartine clientului, care trebuie sa stie cum merge si are dreptul sa-l modifice si sa-l stopeze atunci cand doreste.
Managerul de proiect ar trebui sa aiba aptitudini bune de comunicare, sa-si asume lucrurile pe care le face, sa se implice in realizarea lor, sa aiba o judecata sanatoasa si sa dea dovada de creativitate.
Anumite stiluri de abordare a relatiilor interumane limiteaza succesul unui manager de proiect. Printre aceste stiluri se recunoaste micul tiran, genul de manager care isi intimideaza subordonatii si care atunci cand lucrurile nu merg bine, incepe sa urle.
Fanaticul procedurilor, obsedatul de planificare si chitibusarul sunt cei preocupati excesiv de procesul managerial in sine. „Omul de teflon” are capacitatea de a face „slalom printre gloante” si de a se echiva de orice acuzatie de greseala. Managerul panicard este cel care se panicheaza atunci cand se intampla ceva rau sau cand presiunea face brusc un salt.
Stilurile incurajate sunt cele care pun cel mai bine in valoare „brandul personal”. Pentru a reusi, un manager ar trebui sa dobandeasca atributele unui stil bun, adica sa aiba capacitatea de a intra in empatie cu clientul, sa aiba aptitudini de lider si manager, sa reziste la stres, sa-i respecte pe ceilalti, sa fie dinamic si pozitiv, sa cultive relatiile personale, sa se adapteze la situatie.
Pentru un manager de proiecte, succesul inseamna sa fie solicitat sa administreze proiectele pe care le prefera.