AdePlast a deschis in luna februarie inca o piata in afara Romaniei, anume Slovacia.
„Primul transport de 26 de tone de materiale de constructii produse in Romania la fabrica noastra din Oradea a plecat inspre partenerii nostri din Slovacia. Nu este mult pentru moment, dar consideram ca este esential pentru noi si pentru toti producatorii romani care au investit in ultimii ani in capacitati de productie performante, sa depasasca granitele Romaniei”, a declarat Marcel Barbut, proprietar AdePlast.
Anul trecut AdePlast a obtinut in Ungaria vanzari de aproximativ 400.000 de euro. „Anul acesta lucram alaturi de distribuitorul nostru din Ungaria la pregatirea ofertelor pentru o serie de licitatii de anvelopare a blocurilor din Budapesta. Si acolo exista presiune pe pret, dar cu asta suntem obisnuiti, dupa un 2009 care a tras pretul produselor in jos, in medie, cu peste 15 de procente”, a precizat Marcel Barbut.
Republica Moldova reprezinta o alta piata importanta pentru AdePlast. „De la inceputul anului am trimis in Moldova peste 100 de tone de materiale de constructii – adezivi pentru gresie si faianta, gleturi de ipsos , mortar Tinci, Polistirol, sapa autonivelanta, vopsele si tencuieli decorative. Si pe aceasta piata pretul pare sa faca diferenta, iar costul transportului scade pentru ca putem produce la Ploiesti”, a adaugat Marcel Barbut.
AdePlast si-a planificat sa vanda in Republica Moldova 2.500 – 3.000 tone de materiale de constructii, in 2010.
Grecia este o piata unde sunt cerute produsele pe baza de ipsos. „Pana in Grecia este un drum lung, costurile cu transportul sunt mari, insa privim exportul aici ca pe un cost de marketing. In plus, pe langa lichiditatile generate de export, putem asigura un flux continuu al capacitatilor noastre de productie. Exportul este o gura de oxigen pentru orice producator onest”, considera Marcel Barbut.
In Italia, AdePlast are deja un distribuitor care a cumparat 50 de tone de materiale de constructii – adezivi, gleturi, sapa autonivelanta, vopsea de exterior si polistiren expandat. „Aici ne batem pe o piata super-concurentiala in care merita sa fim prezenti, iar calculul este simplu: avem cel mai mic pret de productie din zona, astfel suntem competitivi cu transportul pe o raza de 2.000 de km, daca vorbim de produse cu marja mai mare. La produsele cu marje mici putem merge la maxim 1.000 km ca sa ramanem in profit”, a mentionat Marcel Barbut.
„Speram ca in cursul anului 2010 sa intram pe pietele din Bulgaria si Ucraina . Ne focusam pe gasirea unor parteneri strategici. Acum suntem in negocieri cu mai multi distribuitori si lanturi de distributie din aceste doua tari”, a mai spus Marcel Barbut.
AdePlast a fost infiintata in 1994, in Oradea. In anul 1996 s-a produs o schimbare de actionariat prin intrarea lui Marcel Brabut ca asociat cu 20% din partile sociale a firmei.
Activitatea a fost inceputa cu productia de mortare adezive pentru placaje ceramice, ulterior gama diversificandu-se la gleturi, sape, pardoseli industriale si mortare mecanizate si, din 2008, vopsea si tencuieli decorative. Capacitatea totala de productie pentru sectorul mortarelor a ajuns in prezent la 700.000 de tone anual.
Productia totala de vopsea, de tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda se ridica la 80.000 de tone.