Ei au afirmat, citand Consiliul Concurentei, ca in Romania exista o competitie puternica intre comercianti si ca este improbabil ca masurile interventioniste ale statului, justificate de presupuse interese sociale, sa duca la rezultatele afirmate.
Totodata, state vecine precum Ungaria, Slovacia sau Cehia, au asistat la esecul unor legi similare, au adaugat acestia.
AMRCR considera ca nu a existat o fundamentare reala a legii pe baza unui studiu de impact realizat in cooperare cu specialisti in economie, cu precadere in sectorul comertului.
Asociatia apreciaza ca singura explicatie pentru adoptarea acestui act normativ o reprezinta raspunsul favorabil al factorului politic la interese economice particulare, „invaluite demagogic in haina afirmarii interesului social colectiv”.
De asemenea, AMRCR reaminteste posibilele efecte negative pe care legea in cauza le va genera, precum cresterea preturilor la produsele alimentare, blocaje financiare atat de partea retailerilor, cat si a furnizorilor, scaderea investitiilor in comert, implicit a crearii de noi locuri de munca sau chiar pierderea locurilor de munca.
AMRCR este o asociatie reprezentativa pentru comerul modern, avand peste 20 de membri, printre care Altex, Carrefour, Cora, Mobexpert, Selgros Cash&Carry, Auchan, Dedeman, Kaufland, Metro Cash&Carry, Penny Market si Real Hypermarket.